    From: flondra <s...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Date: Fri, 14 Oct 2005 21:15:10 GMT

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "gina" <l...@f...com> napisał w wiadomości

    > Ty musisz przekonać sąd, że masz racje twierdząc, że ZAiKS nie jest
    > uprawniony do działa w tych sprawach. Dla tego Ty, że normalnie sądy
    > przyjmują, że jest. Możesz oczywiście w tej materii wykazać się bierną
    > postawą, ale to już przerabiano wiele razy i zasadnym będzie przyjąć,
    > ze kolejny raz sąd również uzna, że mają prawo.

    To ze gowienko lezy na srodku stolu w pokoju goscinnym i nie smierdzi
    prezesowi SN, nie oznacza ze jest to poprawna sytuacja (vide Sokolowski).

    Zakladnie sadow ze zaiks ma automatycznie prawo do utowru (w tym utworu
    osobu ktora sobie tego nie zyczy a jest bierna!) zakrawa na kradziez w
    majestacie panstwa prawa. A sady maja stac na strazy prawa a nie pomagac
    zlodziejom, czy nawet potencjalnym zlodziejom.

    Czy mozesz podac podstawe prawna stanowiska ze poszkodowany (czyli autor
    ktorego zaiks chce reprezentowac na sile) ma obowiazek udowadniania ze
    nie jest wielbladem?

    > Właśnie nie. Zupełnie nie wiem, o co Ci chodzi. Jeśli napiszesz sama
    > utwór i będziesz go sama śpiewać do własnej muzyki sama grają, to nikt
    > nie zażąda od Ciebie tantiem.

    Natomiast jezeli opublikuje, to zapuka do mnie oszust z zaiksu z
    zadaniem oplaty za moj wlasny utwor. Czy przypadkiem nie powinien wpierw
    zapytac czy ja sobie tego zycze?

    Inaczej mowiac, autor powinien wydac jasna dyspozycje zaiskowi.

    Identycznie jest z inna nielegalna forma kradziezy w panstwie prawa,
    mianowicie rabunkiem organow ofiar z wpadkow. Wlascicielem ciala (w tym
    organow) sa spadkobiercy, a nie panstwo prawa, czy jakis tam inny zaiks.