    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niefortunna pożyczka
    Date: Mon, 14 Jan 2008 18:14:15 -0600

    SERG wrote:

    > I tu jest ciekawa bardzo kwestia. Kolega poprosił mnie abym w tytule
    > przelewu umieścił "inwestycja 5.11.2007"
    > data w tytule jest nieprzypadkowa ( do tej daty miał mi zwrócić dług )

    no to teraz zależy na ile będzie równo łgał w sądzie.

    > Wiem że słowo inwestycja może wydać się dla sądu dwuznaczne, ale w logach GG
    > jest nasza rozmowa w, której prosi mnie o taki tytuł przelewu gdyż słowo
    > pożyczka mu się źle kojarzy.
    > Zresztą wszystkie logi GG i sms-y świadczą że jednak pożyczył on odemnie te
    > pieniądze, a nie że ja " inwestowałem ".
    > Idąc za Waszymi radami pośle mu chyba list polecony z wyznaczonym terminem
    > spłaty długu.

    dobrze by było, gdybyś jednak miał od niego jakiś papier, w którym
    zobowiązuje się do zwrotu pożyczki.
    Spróbuj na niego nawrzeszczeć, że więcej nie masz ochoty czekać, i ża
    jak nie ma z czego oddać to ty to rozumiesz, i że mógł ci prosto z mostu
    powiedzieć a nie uniakać jak ognia to poszedłbyś mu na rękę.
    I w tym momencie podsuń mu papier do podpisania z jakimś odległym
    terminem zwrotu np. pół roku. I powiedz mu, że ok, zgadzasz się że odda
    ci jeszcze później ale teraz to ty chcesz mieć to już na papierze.
    Może ryba chwyci.

    > I co o tym myślicie wszystkim? Jakieś szanse w sądzie są? Ewentualnie moja
    > wygrana jakie może miec dla niego konsekwencje?

    Szanse zależą od inteligencji twojej i sędziego.

    Konsekwencje dla niego będą takie, że jak znowu sam po dobroci nie odda
    to ty będziesz jeszcze musiał ekstra wyłożyć kasę na komornika, żeby mu
    to ściągnął "siłą" o ile będzie z czego.
    Jak nie będzie z czego to będziesz jeszcze parę ekstra stów do tyłu, ale
    za to będziesz miał 10 lat na poczekanie aż się czegoś dorobi.