eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiedozwolone postanowienia umowne - jak w konkretnej sprawie? › Re: Niedozwolone postanowienia umowne - jak w konkretnej sprawie?
    From: kauzyperda <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niedozwolone postanowienia umowne - jak w konkretnej sprawie?
    Date: Thu, 23 Aug 2007 18:18:55 +0200

    krzysiek pisze:

> [...]
    > ogólności;

    > zauważ treść rozdziałów w ramach działu IVa kpc - rozdział 1 - przepisy
    > ogólne i w tym m. in. przepis stanowiący, że sprawami gospodarczymi są także
    > sprawy przeciwko przedsiębiorcom o uznanie postanowień wzorca umowy za
    > niedozwolone, zaś rozdział 3 tego działu - sprawy o uznanie postanowień
    > wzorca umowy za niedozwolone - według jednego z komentatorów, pierwszy
    > przepis mówi o kontroli konkretnej umowy w konkretnym sporze między stronami
    > już zawartej umowy - konsumentem a przedsiębiorcą; drugi zaś - kontrola

    Oczywiscie. Generalnie wychodzi mi na to, ze w ramach
    "indywidualnej" kontroli moge podniesc taki *zarzut* w sumie w dowolnym
    procesie (np. komentarz Telengi w Lexie do art. 479[36] - ze jako
    zarzut) - co wydaje sie i sensowne i prawidlowe, natomiast balem sie ze
    np. wnoszac jako zadanie pozwu takze uznanie klauzuli jako niedozwolonej
    potraktowane byloby jako sprawa gospodarcza, a sprawe mam na wydz.
    cywilny, tak wiec tak wydaje bezpieczniej i pewniej

    A prezesa UOKiKu i tak mozna danym postanowieniem zaintersowac -
    zupelnie niezlazenie :-)

    > nie wiem czy jest to zrozumiałe; myślę jednak że z tego co piszesz to wiesz
    > dużo, więc moja pomoc była tylko dodatkiem; przepraszam tylko, że tak
    > namieszałem, ale z początku nie miałem od ciebie pełnych informacji, więc
    > tak od razu odpowiedziałem teoretycznie, a nie praktycznie :)

    OK, ja tez moze nieco chaotycznie zadalem pierwsze pytanie ;-)

    --
    pozdr
    luck