    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niedoreczony list
    Date: Sat, 1 Jul 2006 01:41:30 +0200

    W wiadomości news:44A5B3A7.D32003CC@gazeta.pl Hikikomori San
    <h...@g...pl> pisze:

    > Jest proste rozwiazanie - wyjezdzasz, to albo a) mozesz prosic kogos
    > (rodzina, przyjaciel) o odbieranie poczty i przesylanie jej tam gdzie
    > jestes
    - nigdy nie słyszałem o prawnym obowiązku posiadania rodziny i/lub
    przyjaciół, co z osobami, które nie mają, albo których rodzina/znajomi nie
    przyjmą tego obowiązku (a może im prawnie nakazać)?;
    - jak znajomy może odebrać awizo skierowane na cudze nazwisko (notarialne
    upoważnienie)?
    - jak zapewnić, że taka osoba wywiąże się z obowiązku?
    - co jeśli wyjeżdżając nie wiem gdzie bedę i jak długo?
    - powyższe okoliczności możesz dowolnie zestawiać oraz dołączyć inne.

    > lub b) zglosic i kupic na poczcie usluge "przekierowania" poczty
    > (podobno takie cos praktykuja).
    Podobno to ja nie wiem, poza tym popatrz wyżej punkt czwarty.
    Może jeszcze należałoby zostawić na poczcie nr komórki na wszelki wypadek
    (co prawda nie znam przepisu nakazującego jej posiadanie)?
    No i jeszcze wszystkim innym - pracodawcom, bankom, firmom kurierskim itp...

    > Wiec mysle, ze dla chcacego nic trudnego. Wyjazd nie jest zatem
    > wytlumaczeniem.
    Dla mnie jest. Nie odnoszę się do prawa jak do bożka czy innego tabu. Po
    prostu staram się używać najpierw rozsądku, potem przepisów.

    Jotte