    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niedoreczony list
    Date: Sat, 1 Jul 2006 00:46:36 +0200

    W wiadomości news:13vfn3-qcn.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Tzn. ja bym się powoływał na Art.61KC głoszący, że oświadczenie woli
    > zostaje złożone w chwili, gdy doszło do niego tak, że jego adresat _mógł_
    > się z nim zapoznać.
    > Czyli: wezwane wysłałeś na wskazany wcześniej adres, adresat mógł się
    > zapoznać, ale nie chciał - więc to jego problem.

    Wiem, że polskie głupie (w tym m.in. zakresie) prawo tak to ujmuje, ale nie
    mogę się powstrzymać od komentarza. To, że coś komuś wysłano na jego adres
    nie jest równoznaczne, że mógł sie z tym zapoznać tylko nie chciał. Przecież
    to prosta logika (wiem, wiem - zbiór reguł prawnych i reguł logiki to zbiory
    rozłączne).
    Sam byłem kiedyś dłuższy czas nieobecny w miejscu zameldowania, więc nie
    odbierałem poczty - jak miałem to robić, multilokacji jeszcze nie
    opanowałem, zresztą o przesyłkach nie miałem pojęcia. A konsekwencje
    poniosłem. Czy jak nie będzie mnie w domu przez czas jakiś to mam to ogłosić
    w ogólnopolskich mediach?
    Powiem więcej - w jakiejś dyskusji, dotyczącej chyba wypowiedzenia stosunku
    pracy (nie pamiętam dokładnie) zażartowałem sobie, że pracodawca mógłby
    pracownikowi wywrzeszczeć pod oknem wypowiedzenie, a jakiś pseudoprawniczyna
    z bożej łaski gadał, że byłoby to skuteczne oświadczenie woli (pewnie na
    podstawie tegoż art. KC majaczył). Zapewne jakbym zamknął okna żeby nie
    słyszeć jak mi się jakiś czubek pod oknem wydziera to jakis mądry inaczej
    sędziak powiedziałby mi, że "mogłem się zapoznać, ale nie chciałem".

    Jotte