    From: "SzerszeN" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niebezpieczne psy i źle zabezpieczone ogrodzenie
    Date: Fri, 27 Jun 2003 04:47:48 GMT

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[PISZ BEZ TEGO]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:bdfmoh$rfm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Gratuluje intuicji ale jak sie kiedys dorobisz dzieci to naucz je ze do
    > obcych psów sie nie podchodzi. Ja jestem prawie w 100% pewna ze moj pies
    nie
    > ugryzie [prawie bo to tylko pies i nie nalezy analizowac jego zachowan w
    > kategoriach ludzkich] ale ubieram mu kaganiec na spacerki i mimo wszystko
    na
    > pytanie "czy mozna poglaskac" odpowiadam ze nie. Dla bezpieczenstwa
    > glaskajacego:-))

    jestem daleki od analizowania zachowania psa w kategoriach ludzkich, a tym
    bardziej "podchodzenia do niego" w podobny sposob, pies to zwierze i ma
    rozne instynkty, niemniej jesli o mnie chodzi od kolyski lubie psy i
    wyciagam do nich reke i jak do tej pory ponad cwierc wieku jeszcze sie nie
    znalazl taki co by mnie ugryzl, a podchodzilem i glaskalem naprawde rozne
    psy, rowniez takie o opiniach bardzo agresywnych

    ja nie namawiam nikogo ani tym bardziej tego czlowieka, do tego aby zaraz
    poszedl i bawil sie z tymi psami, tylko aby sprobowal sie do nich "zblizyc",
    ja na jego miejscu wolalbym aby takie psy, i do tego mieszkajace po
    sasiedzku jednak mnie znaly i przynajmniej tolerowaly

    > Wiekszosc nie znaczy wszystkie i obys sie kiedys nie przeliczyl. Poza tym
    co
    > znaczy psiarzem? Lubisz pieski czy jestes kynologiem/znawca psiej
    psychiki?
    > Tylko w tym drugim przypadku uznam, ze wiesz co mówisz i zwracam honor.
    :-))

    jesli sie przelicze, to pretensje bede mial tylko do siebie :) nie do
    lwasciciela, a juz napewno nie do psa :)
    nie jestem kynologiem, ale jestem amatorem psiej psychologii :) lubie psy, a
    poniewaz coby nie mowic sa ne w pewnym stopniu empatami, one (nie wszystkie
    i nie zawsze) lubia mnie, ale jak do tej pory zawsze wiedzialem ktorego psa
    moge poglaskac, a ktorego nie

    > Spora:-)) Ale wierz mi, ze moze to byc ulamek sekundy kiedy przyjazny dla
    > otoczenia pies nagle zaatakuje. A chyba zgodzisz sie ze mna, ze lepiej
    > zapobiegac niz niwelowac skutki? Jako wlascicielka rottweilera [zreszta
    nie
    > pierwszego] daleka jestem od demonizowania, ze to psy mordercy ale uwazam
    za
    > glupich ludzi, ktorzy sądzą ze to niewinne, niegrozne pikusie

    alez ja ci wierze :) od ostatnich mniej wiecej 20 lat mam w domu psa, a
    teraz psy, zawsze w miare duze, znajomych z psami z tego powodu tez mam
    wielu i wiem ze nie zawsze da sie przewidziec ich reakcje, dlatego zalecam
    ostrozne i z glowa podchodzenie do nich, jednak podchodzenie, aby pies
    poznal sasiada, nie bal sie go i nie uwazal za wroga, wtedy w wypadku
    przeskoczenia przez plot, prawdopodobienstwo pogryzienia maleje

    > Byl szkolony ale jego upodobania zywieniowe byly jego wczesniejszym
    > wymyslem. Uwielbial sery, natomiast wędlin sie nie chwytal. Obecny jest
    > mniejszym ortodoksem jesli chodzi o jadlo, jada wędliny ale nie wszystkie,
    > miesem róznie bywa, za to uwielbia jogurty :-) No i zjada resztki po moim
    > niespelna 3miesiecznym synku - resztki mleka, kleików ryzowych i tertego
    > jablka:-)

    no widzisz :)
    jednak wiekszosc psow lubi mieso i jego pochodne, wiec byc moze daly by sie
    w ten sposob oblaskawic, i zamiast szczekac znad plotu merdaly by koncokwami
    ogonow :)