    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie zapłacone wynagrodzenie a prawo autorskie ?
    Date: Thu, 29 Sep 2005 00:18:10 +0200

    JK wrote:

    > Wszystko jest OK, ale w zamian przysługuje mi zapłata.

    Nie. Zapłata przysługuje Ci za realizację stosunku pracy (czyli upraszczając
    za siedzenie 8h dziennie w biurze). Nie zachodzi tu (jak twierdzisz)
    sprzedaż praw majątkowych za pieniądze, gdyż te prawa nigdy nie były Twoje.

    > Aktulanie firma od roku jest w upadłości i na dzień dzisiejszy syndyk nie
    > widzi szans na wypłatę wynagrodzenia. W takim razie myślę, że mogę pozwać
    > nabywcę tych praw.

    Przed sądem "myślę" nie wystarczy. Dlaczego uważasz, że nabywca jest Ci coś
    winien? Czy wyrządził Ci jakąś szkodę?

    Zależnie od formy prawnej firmy możesz jeszcze np. próbować pozwać członków
    zarządu, którzy zbyt późno ogłosili upadłość.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>