    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie przyszło mu do głowy...
    Date: Sun, 7 Sep 2003 16:22:48 +0000 (UTC)

    Użytkownik Arek napisał:
    > Za te wykroczenia nie ma więzienia to raz, dwa - Ci ludzie są powołani
    > do przestrzegania prawa, a łamią je już nie tylko nagminnie a rzekłbym,
    > że systemowo, czy też raczej - zwyczajowo.

    Dramatyzujesz. Faktem jest, że korupcja szerzy się we wszystkich
    kręgach (nie tylko w Policji), ale niemniej ci ludzie nadal wykonują
    swoją robotę. Nie można od razu z definicji twierdzić, że wszystko,
    co robią policjanci, to przestępstwo. Wiem, wiem, zaraz znów powiesz,
    że mówimy tu nie o wszystkim, a o wciąganiu dziewczyny do suki.

    > A teraz ten rak degrengolady przeżarł już się prawie do cna - policjanci,
    > sędziowie, prokuratorzy, adowokaci. Wszystko tam jest w patologicznej wersji. :(

    Czyli? Jak policjant będzie Cię chciał zatrzymać za jakieś wykroczenie,
    to zaczniesz uciekać krzycząc w panice, że goni Cię bandyta? A może
    zadzwonisz od razu do swojego adwokata, do prasy, telewizji i radia?
    Jak doprowadzą Cię na salę rozpraw, to zrobisz awanturę, że nie dasz się
    sądzić zdeprawowanym prawnikom? Rzucasz ciągle hasłami. Ciekawi mnie
    tylko, czemu uważasz, że w takiej sytuacji człowiek powinien był
    powiadomić media? Przecież od dawna wiadomo, że "telewizja kłamie".

    > Sęk w tym, że nie gadamy ogólnie, a o konkretnym przypadku - dziewczyny
    > porywanej z ulicy do suki.

    No i? Czym się to dla postronnego obywatela różni od innych interwencji
    Policji? Zwróć uwagę, że szafujesz słowem "porywanie".

    > A ja jeszcze nie słyszałem o DZIEWCZYNIE w izbie wytrzeźwień.

    No cóż, widocznie mało słyszałeś. Pełnoletnia już była? Jeśli tak,
    to zmień sobie "dziewczynę" na "kobietę".

    > Mogę być gwałcicielem, ale ona wsiada dobrowolnie.

    Zgadza się. Czyli uważasz, że jeśli osoba zatrzymywana przez Policję
    stawia opór, to znaczy, że jest niewinna, że policjanci chcą jej
    zrobić krzywdę i należy od razu zawiadomić wszystkie możliwe służby?

    Z mojej strony EOT, bo wyglądasz mi na zaślepionego tą sprawą.

    Pozdrawiam,
    Gerard