    From: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie przyszło mu do głowy...
    Date: Sun, 7 Sep 2003 11:26:13 +0000 (UTC)

    Użytkownik Arek napisał:
    > A nie powinna już być.

    Idąc tym tropem, wszyscy powinni być w więzieniach, bo przecież masa
    ludzi daje/bierze łapówki, przechodzi ulicę na czerwonym świetle,
    przekracza prędkość, bije rodzinę, gwałci dziewczyny, okrada banki
    czy morduje.
    A skoro stosujesz odpowiedzialność zbiorową, to pewnie samemu sobie
    też już nie ufasz? Bo niby z jakiej okazji?

    > To do czego jest powołana a to co robi to dwie różne rzeczy.

    Patrz poniżej i się zdecyduj. Albo piszesz o Policji w ogólności
    uważając, że nie jest godna zaufania i że jest w zasadzie organizacją
    przestępczą, albo piszesz tylko o pojedynczych przypadkach - w takim
    razie nie masz się czepiać człowieka, który nie powiadomił Policji/radia/
    prasy, że właśnie dwóch policjantów dokonuje aresztowania dziewczyny,
    którą zna z widzenia.

    > Czy ja mówiłem o wszystkich?
    > Nie mówiłem o konkretnym przypadku - dziewczyny siłą wciąganej do suki.
    > Może jesteś za młody i stąd brak wrażliwości, ale ja na takie widoki
    > jestem uczulony.

    Jeśli widzę, że sytuacja może wymagać mojej interwencji, to się
    interesuję. Tak przykładowo było niedawno, kiedy chłopak (zupełnie
    mi obcy) miał atak epilepsji na ulicy. Ale jeśli nie ma powodów,
    żebym się jakimś zdarzeniem interesował, to nie reaguję. Do takich
    przypadków zaliczam wykonywanie przez policjantów ich czynności.
    Widziałem już wystarczająco interwencji Policji, żeby wiedzieć,
    że zatrzymywani nie zawsze zachowują się spokojnie.

    > A widziałeś kiedykolwiek dziewczynę w izbie wytrzeźwień ?

    Nie, bo nigdy w takiej nie gościłem. Ale wiem (z artykułów w prasie,
    z opowiadań znajomych), że kobiety i dziewczęta często lądują
    w tym przybytku.

    > Gdy zapraszam - nie. Gdy porywam - tak jak to zrobili Ci policjanci - tak.

    Dlaczego nie możesz być gwałcicielem, kiedy zapraszasz dziewczynę
    do samochodu? Ile razy było głośno o gwałtach w wykonaniu bliskich
    znajomych czy przyjaciół rodziny? Skoro osądzasz wszystkich policjantów
    na podstawie kilku przypadków, sam chyba też możesz być osądzany
    w ten sposób, nie uważasz? Oni też z punktu widzenia postronnej osoby
    tylko wypełniali swoje obowiązki.

    Pozdrawiam,
    Gerard