  • 1. Data: 2007-03-07 14:44:02
    Temat: Nie płacone nadgodziny w Państwowej robocie
    Od: Perła <f...@p...pl>

    Mam problem tego typ że pracuję w Urzędzie Gminy 12 godzin dziennie jednak
    nie płacą mi nawet za te godziny nadl;iczbowe. - Dochodzi czasem do tego że
    mam 220 godzin w msc. :). Praktycznie nie można się do nikogo odezwać
    poniewaz każda prośba o następnego pracownika kończy się fiaskiem.

    Więc zwracam się z prośbą do Was i poradę co robić,?

    Czy warto poinformować o tym Inspekcję Pracy ? i jak to zrobić ? czy w
    ogóle jest sens ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2007-03-07 14:46:57
    Temat: Re: Nie płacone nadgodziny w Państwowej robocie
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 7 Mar 2007 15:44:02 +0100,
    Perła <f...@p...pl> screamed:

    1. Pracuj w Urzędzie Gminy po 8 godzin.
    2. Wykorzystaj nadgodziny - urlop.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 15:46:50 user up 11273 days, 3:41, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    In democracy everyone has the right to be represented, even the jerks.

  • 3. Data: 2007-03-07 16:01:07
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > Więc zwracam się z prośbą do Was i poradę co robić,?

    Wyłącz Gadu-Gadu ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-03-07 17:15:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:esmj0r$ofi$1@atlantis.news.tpi.pl Perła <f...@p...pl>
    pisze:

> [...]
    > poniewaz każda prośba o następnego pracownika kończy się fiaskiem.
    > Więc zwracam się z prośbą do Was i poradę co robić,?
    Przede wszystkim zadbaj o ewidencję czasu pracy. Jeśli macie jakąś listę
    obecności wpisuj godziny przyjścia i wyjścia, zażądaj od osoby
    odpowiedzialnej dokumentowania ponadwymarowego czasu pracy, zależy jak tam u
    was się to odbywa. Pamiętaj, że po pierwsze prowadzenie ewidencji czasu
    pracy jest psim obowiązkiem pracodawcy, a po drugie ewidencja ta jest jednym
    z dokumentów służących do prawidłowego ustalania wynagrodzenia i jako taka
    podlega udostępnieniu pracownikowi do wglądu na żądanie (KP art. 149 §1).

    > Czy warto poinformować o tym Inspekcję Pracy ?
    Ja najpierw bym zadbał o dowody.

    > i jak to zrobić ?
    Anonimowo, oczywiście (telefon, pismo).

    > czy w ogóle jest sens ?
    A to już się sam zastanów. Możesz dać się dymać dalej, a dla odreagowania
    pojęczeć na grupie.

    --
    Jotte