    From: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie kumam
    Date: Sat, 27 Nov 2010 06:33:35 +0100

    W dniu 2010-11-26 23:41, Tomy M. pisze:
    > Ja bym kupił 20g amfetaminy, podzielił na setki
    > (200 działek) i wrzucił ...
    >
    > Następnie zatelefonował na nr. 112 i zgłosił że
    > u sąsiada libacja jest i dragami handluje.

    Niestety, jest to naruszenie artykułu 59 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca
    2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2005 r. Nr 179, poz. 1485):

    "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej, udziela
    innej osobie środka odurzającego lub substancji psychotropowej, ułatwia
    użycie albo nakłania do użycia takiego środka lub substancji,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10."

    oraz artykułu 235 KK:

    "Kto, przez tworzenie fałszywych dowodów lub inne podstępne zabiegi,
    kieruje przeciwko określonej osobie ściganie o przestępstwo, wykroczenie
    lub przewinienie dyscyplinarne albo w toku postępowania zabiegi takie
    przedsiębierze,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    Pozdrawiam, argothiel