  • Data: 2006-11-17 14:14:29
    Temat: Re: Nie chcą mi zainstalować kablówki.. :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ps" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ejjovm$m0q$1@inews.gazeta.pl...

    > Ano tak zrobiłem. Zarządca twierdzi, że nie ma. A jeśli by miał, to jak mu
    > udowodnić, że ma? :)

    Krok drugi, to Twoje pismo do operatora z wezwaniem jako współwłaściciel
    nieruchomości do wykazania prawa do użytkowania Twojej własności. Możesz się w
    nim powołać na art. 140 kc: "W granicach określonych przez ustawy i zasady
    współżycia społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać z
    rzeczy zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego prawa, w
    szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z rzeczy. W tych samych
    granicach może rozporządzać rzeczą " oraz art. 199 "Do rozporządzania rzeczą
    wspólną oraz do innych czynności, które przekraczają zakres zwykłego zarządu,
    potrzebna jest zgoda wszystkich współwłaścicieli. (...)" Możesz im napomknąć w
    tym piśmie, że będziesz dochodził opłat za bezumowne korzystanie z - między
    innymi Twojej - rzeczy. Zakładam, że może się ktoś tam obudzi w tej kablówce, że
    straty spowodowane pieniaczeniem się z Tobą mogą być o wiele większe, niż cała
    ta zaległość, o którą próbują z naruszeniem prawa walczyć.

    > Raz mi już odmówiła, ale w przyszłym tygodniu mi nie odmówi.

    Wiesz, najważniejsza, by przyjęła Twoje pismo z wezwaniem do zamontowania tej
    kablówki. Brak odpowiedzi będzie również odmową.