eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie Panie Premierze, Pan nie będzie decydować o losie Polski › Re: Nie Panie Premierze, Pan nie będzie decydować o losie Polski
  • Data: 2007-03-31 20:55:29
    Temat: Re: Nie Panie Premierze, Pan nie będzie decydować o losie Polski
    Od: Martino <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    adam .......................... napisał(a):
    > A ja się z boukunem zgadzam - nic o nas bez nas ! W tej sprawie musi być
    > referendum, zerknijcie na sondaże w necie i nie tylko - dziś w TVP3 też w
    > sondażach wypadło - "przeciw" tarczy i "za" dla referendum...

    To jak na razie nie jest dobre pole dla demokracji, obojętnie w jakiej
    formie. Zbyt wiele sił czeka by można pomanipulować przy referendum.
    Rosjanie o tym tylko marzą.

    > To zbyt ważna sprawa, by uzależniać się ponownie od obecności obcych wojsk
    > na wydzielonym terenie Polski, na którym władza polska nie będzie mieć nic
    > do gadania.

    Generalnie zgoda, ale trzeba mieć na uwadze to, że nie jest to prosta
    sprawa.

    Rzekomy sukces (brak lub obecność elementów tarczy) może z łatwością
    okazać się druzgoczącą porażką (np. inwestycje przejmą Czechy albo
    Rosjanie zwiększą swoją obecność na Białorusi). Trzeba mieć pod uwadze,
    że na własne terytorium Amerykanów wpuścili np. Brytyjczycy i Niemcy.
    Dzięki nim znaczą coś w Europie więcej niż państwa znane z historii.
    Żeby nie wspomnieć o japończykach, którzy po swojej klęsce prawie
    wyzbyli się armii, byli zmuszeni zaakceptować obecność Amerykanów i...
    dość dobrze na kooperatywie wyszli. Nie wiem czy pamiętasz, ale w latach
    osiemdziesiątych i na początku dziewiędziesiątych to Amerykanie bali się
    Japończyków gospodarczo.

    > Nawet osławiony guzik nacisną w Ameryce, bez zgody i konsultacji
    > z polskim rządem. Amerykanie przysłali wstepne propozycje odnośnie tarczy
    > oraz...gotową odpowiedż, jaką Polacy mają im odesłać...I na taką bezczelność
    > nikt nie reaguje??? Gdzie jest GODNOŚĆ rządzących???

    Wstępnych propozycji nikt rozsądny nie traktuje jako niezmiennych.
    Pamiętaj, że strategia obronna i negocjacje może wcale nie są
    zerojedynkową logiką wpuścić czy nie wpuścić. Odpowiednio poprowadzone
    negocjacje mogą doprowadzić do dość korzystnych rozwiązań, np.
    (upraszczając) rozłożenie części tarczy na kilka krajów tak by ryzyko
    było mniejsze a korzyści prawie takie same.

    > Polacy, jak barany - daja się znów wmanewrować w obce wojenki. Nic II wojna
    > swiatowa nie nauczyła??? Nie lubicie spokoju i dobrych stosunków z
    > sąsiadami?

    Właśnie lubimy. Mieliśmy kilka paktów przed wojną. Wszystkie zostały
    albo złamane (Rzesza, ZSRR) lub niedotrzymane (Francja, Anglia).

    > Niech polski rząd nadal zadziera z sasiadami, od których jesteśmy
    > zależni energetycznie - będziemy mieć wkrótce benzynę na kartki, lub
    > przesiądziemy się jak w Chinach - na rowery.
    > Będzie jak w PRL :)

    Czy Rosjanie tobie też płacą za rozsiewanie tego defetyzmu? Jakaś taka
    zbieżność straszaków.

    > Szkoda, ze w Polsce nie rządzi ktoś z charakterem Putina /szanuję go za
    > twardy charakter, oraz dbanie o własny kraj - ufa mu 90% społeczeństwa...a
    > jak w Polsce ufają pRezydentowi??? - 20 %? MARNIE.../

    No... i wybory trzeba fałszować, bo jak na Białorusi, bez fałszerstw by
    wyszło ponad 100% poparcia.

    > Daltego również jestem za referendum - rząd nie umie rządzić, więc nie
    > będzie decydował o mojej d....ie

    I właśnie dlatego za referendum to jestem ale wyłącznie w sprawie doliny
    Rospudy czy nowego zalewu. Inaczej przyjaźni inaczej sąsiedzi będą sie
    mieszać w nasze sprawy.

    Przestań wysługiwać się Rosjanom! Bo niemcom to nawet nie jesteś w
    stanie pomóc.