eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie Panie Premierze, Pan nie będzie decydować o losie Polski › Re: Nie Panie Premierze, Pan nie będzie decydować o losie Polski
  • Data: 2007-04-03 07:53:51
    Temat: Re: Nie Panie Premierze, Pan nie będzie decydować o losie Polski
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    > Amerykanie przysłali wstepne propozycje odnośnie tarczy
    > oraz...gotową odpowiedż, jaką Polacy mają im odesłać...

    Poczytaj trochę o negocjacjach. Jeśli nasi się zgodzą bez warunków, to
    będzie to głupota naszych negocjatorów, ale nie sądzę, żeby do tego doszło.
    Takie sprawy załatwia się za zamkniętymi drzwiami. Amerykanie stawiają
    sprawę tak: "prosimy o podpisanie papierka - udowodnicie, że jesteście
    naszymi przyjaciółmi". Nasi mówią np. "A co nam z Waszej przyjaźni? Ok,
    będzie tarcza, jak dostaniemy bezwizowy wjazd do Stanów, pozwolenie na
    legalną prace dla każdego Polaka, socjal zaraz po opuszczeniu lotniska,
    sfinansujecie swoje zabawki w całości i będziecie co rok płacili solidną
    opłatę za korzystanie z naszego terytorium". Po jakimś czasie dochodzi do
    obopólnej ugody, z której obie strony są zadowolone.

    A teraz popatr na to od druiej strony:
    Premier zgadza się na referendum, okazuje się, że ludzie są za tarczą i w
    ten sposób negocjatorzy mają związane ręce. Muszą wypełnić wolę durnego
    narodu, w zamian nic nie dostając od Amerykanów.

    > Daltego również jestem za referendum - rząd nie umie rządzić, więc nie
    > będzie decydował o mojej d....ie

    Niestety taki urok demokracji. Do tego dochodzi fakt, że Polacy są ogólnie
    nie potrafiącym się rządzić narodem i u nas zawsze będzie z tym problem.
    Popatrz na historię: zawsze były jakies problemy. Osobiście nie miałbym nic
    przeciwko staniu się w przyszłości jakimś niemieckim landem. Mój rodzimy
    Kraków największy rozkwit przeżywał pod zaborem austriackim. Ale tutaj juz
    zaczynam gadać jak boukun, więc się wyłączam... :)

    --
    Lukasz