eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNetia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła › Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Netia chce pieniędzy za usługi, których dla mnie nie świadczyła
    Date: Mon, 08 Jun 2015 12:58:28 +0200

    W dniu 2015-06-08 o 12:28, Poszkodowany pisze:

    > Proszę o opinię, czy mam szansę na uznanie moich racji w sądzie; bo jeśli
    > faktycznie jest z polskim system tzw. "prawa" aż tak źle, że sąd moich racji
    > miałby nie uznać - to trudno, to pozostaje mi ugiąć się pod dyktatem, bo
    > dobrze wiem, że z koniem "na kopanie" nie wygram - wszakże kompletnie z
    > czymś takim się nie zgadzam.

    Ja tu widzę dwie sprawy:

    1. Abonent podpisuje umowę na świadczenie usług w określonym czasie pod
    określonym adresem. Jeśli przed końcem czasu abonent zmienia adres,
    można to potraktować jak zerwanie umowy z winy abonenta. Operator może
    wnosić o karę umowną z tego tytułu.

    2. Skoro Operator zaproponował przeniesie umowy pod inny adres, a
    Abonent się zgodził, to nie ma podstaw do roszczenia kary umownej z pkt.
    1. Skoro pod nowym adresem jest brak możliwości technicznych, to jest to
    zerwanie umowy z winy Operatora. W tym przypadku klient może dochodzić
    kary umownej.

    Oczywiście kluczową sprawą jest, czy uprzednio został podpisany aneks
    przenoszący umowę z Adresu 1 na Adres 2. Przypuszczam, że nie został,
    jednak działanie ze strony Operatora - pojawienie się montera - mogłoby
    być potraktowane jak milcząca akceptacja nowych warunków przez
    Operatora. Ale to już wymaga orzeczenia sądowego.

    W takiej sprawie trzeba się poradzić kancelarii prawnej, która jest
    biegła w tego rodzaju sprawach. To oni będą wiedzieć, czyją rację sądy
    biorą w takim przypadku. Z mojego własnego doświadczenia, Netia to syf i
    malaria - nie wiem jak oni dają radę funkcjonować z takim bajzlem
    prawnym. W dwóch sprawach Netiowcy nie umieli załatwić sprawy
    przeniesienia w TPSA, chociaż dupencje z biura obsługi twierdziły, że
    wszystko już jest załatwione i sygnał "może jeszcze dziś" będzie.