  • 1. Data: 2007-04-03 11:08:17
    Temat: Nazwisko na stronie bez zgody?
    Od: "Gerard" <s...@o...pl>

    Mam taki problem. Na stronie mojego dawnego pracodawcy ciągle jestem
    wymieniony jako ich pracownik. Minęły już dwa lata, a były pracodawca
    ignoruje moje prośby o usunięcie moich danych.

    Na jaki przepis mogę się powołać żadając usunięcia swoich danych. A może
    warto postraszyć ich jakimiś odszkodowaniami. W sumie ludzie chcący się ze
    mną skontaktować trafiają w sieci na telefon i adres poprzedniego
    pracodawcy.

    Z góry dziękuję za pomoc

    Gerard

  • 2. Data: 2007-04-03 11:37:24
    Temat: Re: Nazwisko na stronie bez zgody?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Gerard porozsypywal nastepujace haczki:
    > Na jaki przepis mogę się powołać żadając usunięcia swoich danych.
    Przetwarzanie danych osobowych?
    > A może warto postraszyć ich jakimiś odszkodowaniami.
    A jaka poniosles strate?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-04-03 12:49:20
    Od: Michał Kordulewski <z...@p...cy.rot13>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu Gerard porozsypywal nastepujace haczki:
    > Przetwarzanie danych osobowych?
    > A jaka poniosles strate?

    Nieuczciwa konkurencja poprzez wprowadzenie klientów w błąd i wyzyskanie
    tego faktu? Jednak zapewne nie zauważyłeś, że Gerard nie pyta o
    odszkodowanie a doprowadzenie nieaktualnej informacji do stanu
    rzeczywistego.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 4. Data: 2007-04-03 13:01:35
    Od: Michał Kordulewski <z...@p...cy.rot13>

    Gerard napisał(a):
> [...]
    > warto postraszyć ich jakimiś odszkodowaniami. W sumie ludzie chcący się ze
    > mną skontaktować trafiają w sieci na telefon i adres poprzedniego

    Jak rozumiem nadal pracujesz w tej samej branży lub nawet u konkurencji.
    Dość istotną sprawą jest rozpoznawalność Twojego nazwiska i jego wpływ
    na decyzje klientów, ma to sporą wartość jeśli jesteś w stanie to
    udowodnić (np. dorobek naukowy, publicystyczny czy jakiś inny w Twojej
    dziedzinie/branży).

    Sprawę reguluje Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i
    odpowiedzialność karna oraz cywilna z racji rozpowszechniania
    nieprawdziwej informacji, które mogą mu przysporzyć korzyści. Powinieneś
    pisemnie wezwać byłego pracodawcę do usunięcia nieprawdziwej informacji
    w określonym terminie. Gdy nie zaktualizuje informacji wtedy będziesz
    mógł złożyć wniosek o ściganie.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 5. Data: 2007-04-03 16:10:33
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    On 3 Kwi, 13:08, "Gerard" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > warto postraszyć ich jakimiś odszkodowaniami. W sumie ludzie chcący się ze
    > mną skontaktować trafiają w sieci na telefon i adres poprzedniego

    napisz do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i pracodawcy
    do wiadomości

  • 6. Data: 2007-04-03 16:31:41
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On 3 Apr 2007 09:10:33 -0700, "earl" <e...@p...fm> wrote:

    >napisz do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i pracodawcy
    >do wiadomości

    primo: chybanie podpadnie pod GIODO, jesli tam jest tyko imie i
    nazwisko

    secundo: powinien napisac pismo, wyslane poleconym za potwierdzeniem
    odbioru, gdzie wezwie pracodawce do usuniecia blednej informacji w
    ciagu np. 14 dni od momentu otrzymania pisma.
    dopiero pozniej planowac dalsze kroki.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2007-04-05 10:26:19
    Od: "Gerard" <s...@o...pl>

> [...]
    > odbioru, gdzie wezwie pracodawce do usuniecia blednej informacji w
    > ciagu np. 14 dni od momentu otrzymania pisma.

    Niestety - pismo z żądaniem mam już za sobą
    Olali mnie zupełnie. Wnosili nawet poprawki na tą stronę ... jednak mojego
    nazwiska i imienia nie wykreślili.
    Zresztą nie jestem jedynym "byłym" który ciągle "reprezentuje" ich firmę.
    Przypuszczalnie póki ich nie postraszę konkretnymi paragrafami i
    odszkodowaniem to chyba nic nie zdziałam :-(

    Gerard

  • 8. Data: 2007-04-05 15:14:40
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Gerard napisał(a):

> [...]
    > Przypuszczalnie póki ich nie postraszę konkretnymi paragrafami i
    > odszkodowaniem to chyba nic nie zdziałam :-(

    pozew o ochrone dobr osobistych - art. 23 i 24 k.c.

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo