  • Data: 2003-05-05 19:21:07
    Temat: Re: Natrętny adorator
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa ta nie dotyczy operatorów telefonów komórkowych. Nie dotyczy z tej
    prostej przyczyny, iż naturalną rzeczą jest, że telefon komórkowy jest
    raczej przypisany do osoby, a nie do adresu. Stąd też nie dziwi mnie
    przyjęty przez nich sposób informowania. W mojej ocenie ma on uzasadnienie.
    Co innego operatorzy stacjonarni. Nie wiem jak gdzie indziej, ale u nas jest
    dwóch operatorów telefonii naziemnej, których to by mogło dotyczyć. Jednak
    informacji o wszystkich numerach udziela TP SA. I właśnie tu leży problem.
    Chcę zadzwonić do znajomego, ale on mieszka z teściami. Nie wiem jak
    nazywają się jego teściowie i dodzwonić się nie mogę. To znaczy mogę,
    pozostaje mi usiąść i przejrzeć cała książkę adres po adresie. Miasto spore,
    więc tego jest kilka numerów, ale zrobić się da. Tylko nie rozumiem,
    dlaczego TP SA zmusza mnie do tego wysiłku. Na moją znajomość przedmiotu, to
    w książkach telefonicznych w ogóle powinno się umieszczać same adresy i
    telefony. Jak do kogoś chcę zadzwonić, to bardzo często znam adres, ale nie
    znam akurat nazwiska i imienia abonenta. Tym bardziej, że wiele osób mieszka
    w wynajmowanych mieszkaniach i telefony są na właścicieli tych mieszkań, a
    to dodatkowo jeszcze komplikuje sprawę.
    Uważam, że w tym przedmiocie akurat jest to niczym nie uzasadniona
    uciążliwość ze strony TP SA. W końcu żaden przepis nie zabrania
    przetwarzania danych pod tytułem adres - telefon. To na przetwarzanie danych
    połączonych z imieniem i nazwiskiem jest wymagana zgoda.