  • Data: 2003-05-07 00:21:26
    Temat: Re: Natrętny adorator
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Jest problem (właśnie z tymi opłatami) - taki niezależny informator
    | musi z czegoś żyć, a opłaty pobiera jednak operator telefoniczny.
    | Ale to już NTG :-)

    Udzielenie informacji "913" kosztuje coś koło złotówki. Jeden impuls ze 30
    groszy. No to uruchamiamy 0-70... tak, by się równoważyło. I mamy wolny
    rynek.

    | Chodziło mi oczywiście o opinię jakiegoś kompetentnego działu
    | (np. Biuro Prawne operatora), a nie panienki spod 913 :-)

    Może napuścić ZETKĘ? Są w tym dobrzy czasami.

    | Książkę można zeskanować, przepuścić przez OCR i wrzucić do jakiejś
    | bazy danych - zazwyczaj będzie szybciej. Ale to i tak nic nie da -
    | zauważ, że w nowych książkach telefonicznych nie ma już
    | podawanego numeru posesji (nie mówiąc już o numerach mieszkań,
    | których chyba nigdy nie było), a jedynie nazwa ulicy.

    Wymyśliłem podobnie. U nas w starych książkach są numery. Jak tutaj nie
    znajduję, to wyciągam z PESEL wszystkich lokatorów i zapodaję babie z 913.
    Metody się uzupełniają wspaniale. Nie można z samym PESEL, bo czasami oni
    mają dane poprzedniego właściciela lokalu. Jak weźmiesz dane z PESEL, to
    może się okazać, że telefon nie jest na nikogo z zameldowanych w lokalu, a
    jednak jest. Później okazuje się, że to na prababcie, co zmarła 30 lat temu,
    a nikomu nie chciało się przepisać umowy. Płacą na rachunek nieboszczki. No
    ale stare numery są w tej starej książce.

    | Coś mi się wydaje, że kiedyś się powoływali na Ustawę o ochronie
    | danych osobowych. Trzeba by się zapytać w GIODO, czy słusznie,
    | czy nie.

    Nie zarzekam się, ale adres + numer telefonu, to raczej nie są dane osobowe
    chronione przez te ustawę. Na tej podstawie, człowieka nie zidentyfikujesz.
    Nie ma mocnych. Stąd uważam to po prostu za kretynizm.