    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nastolatki w samochodzie cd
    Date: Tue, 6 Jun 2023 19:32:48 +0200

    W dniu 06.06.2023 o 19:15, J.F pisze:

    > Dokladniej to
    > art. 134. Karami dyscyplinarnymi są:
    > 1) upomnienie;
    > 2) nagana;
    > 3) ostrzeżenie o niepełnej przydatności do służby na zajmowanym
    > stanowisku;
    > 4) wyznaczenie na niższe stanowisko służbowe;
    > 5) obniżenie stopnia;
    > 6) ostrzeżenie o niepełnej przydatności do służby;
    > 7) wydalenie ze służby
    >

    > 3 i 6 to takie "zawiasy" - kara i nie kara :-)

    1 i 2 też.

    > Art. 134ea. Kara ostrzeżenia o niepełnej przydatności do służby
    > oznacza wytknięcie ukaranemu niewłaściwego postępowania i uprzedzenie
    > go, że jeżeli ponownie popełni przewinienie dyscyplinarne, zostanie
    > wydalony ze służby
    >
    > Wiec lekko nie jest.

    No kurwa dramat - kulson musi prawa przestrzegać:P Żyć się nie da w tym
    kraju;)

    > Moze był szybszy :-)
    > Albo odpowiednie przepisy dają mu prawo.

    Zapewne - ja piszę jak _moim_zdaniem_ być powinno - jesteś zawieszony
    nie masz prawa przejść na policyjną emke bo jesteś zawieszony w prawach
    i obowiązkach funkcjonariusza. A emka wynika z praw funkcjonariusza.

    > Sam pewnie rozumiał.

    Rozumieć rozumiał, ale zapewne na początku myślał że "to się zateguje":P

    > Dla policjantów różnie moze być.

    Jak to w sądzie.

    > Eee ...
    > Art. 134g. 1. Za popełnione przewinienie dyscyplinarne można wymierzyć
    > tylko jedną karę dyscyplinarną

    A jakie oni w sumie numerki w sądzie mają? Klasycznie przekroczenie
    uprawnień?

    > no to jak sąd uzna, ze nalezy sie jakis wyroczek, np rok w zawiasach,
    > to mozna wywalic ze słuzby, czy nie?

    NIe wiem. Nie zdziwiłoby mnie gdyby został... Skoro jest coś takiego jak
    zakaz wykonywania zawodu policjanta, to pewnie... z innym wyrokiem można

    > A jak bedzie bez zawiasów, albo np zakaz prowadzenia pojazdów
    > mechanicznych,

    To będzie w pieszych. Albo go awansują za biurko.

    > Ale w jakim sensie - że chcieli podwieźć dwie ładne dziewczyny i ciut
    > poflirtować słownie ?

    No tak - z tym że trochę wykorzystali silniejszą pozycję a potem ten ich
    flirt okazał się na poziomie... kulsona - ponoć o kogutach było i
    stawianiu trójkątów ostrzegawczych. No jak do tego dodasz, że ustach
    umundurowanego funkcjonariusza "zapraszam do radiowozu" to wcale nie
    jest zaproszenie to robi się gruba sprawa. Jakby cię zaprosili do
    radiowozu i zaczęli opowiadać o stawianiu pały, jadąc w nieokreślonym
    kierunku na zadupiu to...

    > No to chyba media przesadziły w opisie?

    IMHO wcale nie bardzo. Dwóch kulsonów zabrało nie do końca dobrowolnie
    dwie nastolatki do radiowozu i zaczęli im robić końskie zaloty. Gdybyś
    to był ty to byś dawno siedział na komisariacie i miał pewnie
    prokuratorskie zarzuty (numerek jakiś się z dupy wymyśli na początek - a
    potem to kto wie - inne czynności, a może i porwanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!