    From: " " <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naruszenie prawa bankowego (?)
    Date: Sun, 15 Apr 2012 09:57:22 +0000 (UTC)

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):
    > Ano, banki przy zajęciu i braku wolnych środków powyżej tej
    > trzykrotności średniego wynagrodzenia - "blokują" całe konto, tzn nie
    > możesz wypłacić pieniędzy w bankomacie, ale w placówce, na dyspozycję -
    > wypłacą.
    >
    > Może się też okazać że zajęcie wcale nie było na całą kwotę którą
    > miałeś na koncie. Masz na koncie 8k pln, przychodzi zajęcie za mandat
    > na 200 pln - i bankomat (czy interface internetowy) mówi "zero
    > dostępnych środków".

    Okazało się. Nic mi nie wypłacono, skierowano do "specjalisty" w drugiej
    sali. Specjalista dzwonił do oddziału windykacji, gdzie przyznano, że
    owszem, jest kwota wolna od zajęcia, ale zależy od tytułu zajęcia.

    Jest jakaś podstawa prawna, wyjątki, czy wymyślili to?

    Co gorsza, nie mogę nawet zamknąć pustego konta, będzie debet, bo
    bank będzie sobie naliczał za jego prowadzenie.