  • 1. Data: 2009-01-26 11:31:38
    Temat: Naruszenie dobr osobistych - do kogo nalezy dowod
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Osoba, która została publicznie pomówiona o popełnienie czynu
    zabronionego oraz inne czyny godzące w jej wizerunek (lecz bez
    sprecyzowania kiedy miały one nastąpić) zamierza wystąpić do sądu
    cywilnego z pozwem o ochronę dóbr osobistych. Czy powinna przed sądem
    dowieść, że nie popełniła zarzucanych czynów (jak - skoro nie wiadomo
    kiedy i w jakich okolicznościach miała je popełnić), czy też pozwany
    winien wykazać, że miał rację formułując takie zarzuty.
    Proszę o wskazanie konkretnych przepisów ew. orzeczeń. Z góry dziękuję.
    F.

  • 2. Data: 2009-01-29 14:30:23
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Liczę na pomoc!
    Pozdrawiam,
    F.

  • 3. Data: 2009-02-01 00:15:14
    Od: m...@v...pl

    > Liczę na pomoc!
    > Pozdrawiam,
    > F.

    Witam!
    Przyłączam się do pytania autora wątku. Mam dokładnie taki sam problem.
    Jest nas już dwoje oczekujących i liczących na pomoc internautów!
    Pozdrawiam,
    A.

  • 4. Data: 2009-02-01 00:31:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Piotr Fonon napisał:
    > też pozwany winien wykazać, że miał rację formułując takie zarzuty.

    Pozwany powinien udowodnić, że mówił prawdę to raz, ale to nie koniec
    problemów pozwanego.
    Jeszcze musi wykazać, że podanie tego publicznie służyło ochronie
    jakiegoś dobra wyższego.

    > Proszę o wskazanie konkretnych przepisów ew. orzeczeń. Z góry dziękuję.

    A sam se szukaj!

    pozdrawiam
    Arek

    --