eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNarodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu › Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    From: "preon" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    Date: Fri, 10 May 2002 12:53:20 +0200

    Użytkownik "PaweŁ N" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:CFN373864797865046@news.pwr.wroc.pl...
    On Fri, 10 May 2002 10:47:54 +0200 "preon" <p...@g...pl> wrote:

    >W czasie spisu ( nie obchodu przedspisowego który właśnie trwa) rachmistr
    musi
    >podjąć wszelkie starania aby obywatel zgodił się dobrowolni poddać spisowi,

    jakie to mają być starania ? "No niech Pan się zgodzi .. No, proszę .." ?

    >trzykrotna odpoma powoduje, że informacje o obywatelu zostaną uzyskane na
    >drodze administracyjnej a na obywatela zostanie nałożona kara grzywny 5000
    >PLN.

    W jaki sposób ? Wszystko wygląda pięknie jeżeli rachmistrz zna moją
    tożsamość, ale wcale tak być nie musi.
    (wynajmuję mieszkanie i nigdzie nie chwaliłem się, że nie mieszkam pod
    adresem zameldowania)

    > W międzu czasie rachmistrz moze poprosić o pomoć Straż Miejską lub
    >Policję i w obecności funkcjonariusza poprosić o poddanie się spisowi.

    Co może zrobić Policja ? Przekonać mnie pałką ?

    >Przypominam że rachmistrz ma status osoby publicznej więc nie można go
    >bezkarnie obrażać ani broń Boże pobić, bo konsekwencję są analogiczne jak w
    >przypadku obrażenia lub pobicia policjanta.

    ok.

    >Na podstawie ustawy o NSP kara grzywnu 5000PLN

    Jeżeli chodzi Panu o coś co sie nazywa "Ustawa z dnia 2 grudnia 1999r. o
    narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2001r." (skąd ten 2001
    rok ?)
    i zostało opublikowanie w DU nr 1 z dnia 14 stycznia 2000r. to nie znalazłem
    żadnej wzmianki o karach. Jest tylko (?) w art.8 o obowiązkach.

    >Jest OBOWIĄZANY uznać je za prawdziwe, nie ma prawa podważać wiarygodności
    >udzielanych odpowiedzi. Może podjąć koroku w celu przekonania obywatela aby
    >dobrze się zastanowił czy to co mówi zgadza się ze stanem faktycznym. Może
    >jedynie prosić i sugerować nie może tego żądać.

    Czyli jeżeli zeznam :
    imię : Albert // po matce : Albert Einstein
    nazwisko : Pollena 2000 // po ojcu, który mnie prał
    data urodzenia : 1678-11-31 // pomimo, że listopad ma 30 dni
    wiek : 2 lata i 3 miesiące
    miejsce urodzenia : Azja, stolica Australii : Nairobi
    narodowość : Eskimos albinos czyli czarnoskóry Indianin

    itd. itp. to rachmistrz mi musi uwierzyc ?
    Rewelacja. Już się nie mogę doczekać wyników spisu.

    >Nic nie grozi, Nikt nie będzie weryfikował poprawności, zresztą jest to
    >niewykonalne. Pod moim nadzorem zostanie spisanych 2500 osób, a w moim
    >obwodzie 27.000, Jest to nie możliwe technicznie i czasowo.

    A prawnie ?

    >Propoaganda komunistyczna miała miejsce podczas ostatniego NSP w 1988
    roku...

    Zupełnie się zgadzam.
    W tej chwili niestety to się powtarza.

    >proponuję uzupełnić wiedzę z zakresu statystyki. Dane statystyczne
    publikowane
    >w rocznikach statystycznych pochodzą z 88 roku aktualizowane w znikomym
    >stopniu na próbkach statystycznych. Sam pan napewno wie jak wiele zmieniło
    sie
    >od tamtego czasu, zaistniały nowe zjawiska społeczne, wzrost inicjatyw
    >gospodarczych, bezrobocie, bezdomność. Dane na ten temat są delikatnie
    mówiąc
    >skąpe

    Chce Pan powiedzieć, że nie wiadomo
    - ile jest firm w Polsce, kiedy zostały utworzone, jakie mają dochody ?
    (przecierz te dane są w gminach, urzędach skarbowych (PIT/VAT), urzędach
    statystycznych (F0_1) ..)
    - ilu jest bezrobotnych
    (te dane są w urzędach pracy )
    itd.

    A poza tym ja nawet nie kwestionuję tego, że jakichś danych nie ma.
    Ja uważam, że nie są one potrzebne. A te co są potrzebne to i tak istnieją w
    różnych urzędach.

    >Nie chcę być niegrzeczny ale chyba Panu pomyliły się epoki....

    Oby Pan miał rację. Wydaje mi się, że pomyłka co do epok zaistniała w
    Parlamencie i w Pałcau Namiestnika

    >Kodeks drogowy też ogranicza wolność obywaltela bo w terenie zabudowanym
    może
    >jeździć jedynie z prędkością do 60km/h (bez komentaża), mam wrażenie że nie
    >rozumie Pan zasad działania państwa.

    To nie chodzi o zasadę działania prawa tylko o zasady algebry Boole'a.
    A poza tym w Pana przykładzie jest ograniczenie spowodowane troską o życie i
    zdrowie innych.

    >Lodek się myli rachmistrz będzie cierpliwu aż do bulu, 5 godzin to 5
    godzin,
    >ale będzie rozmawiał i starał się uzyskać informacje. Aby nie zostac
    spisanym
    >pomimo wszystko i nie naruszyć prawa, proszę w okresie 20 maja - 10 czerwca
    >wyjechać za granicę. Osobowo nie zostanie Pan spisany, ale informacje o
    Panu
    >zostaną uzyskane na drodze administracyjnej.

    I jeszcze ta droga administracyjna : czy muszę (teoretycznie) pojawić się w
    miejscu zameldowania podczas spisu ?
    Jeżeli nie to rachmistrz nie będzie znał mojej tożsamości, a dane które
    podam będą iście księżycowe, więc draga administracyjna odpada.
    Czy rachmistrz ma prawo i obowiązek mnie wylegitymować ?
    Co jest jeżeli nigdy żadnemu obcemu nie otworzę drzwi ? Kara (jeszcze raz
    proszę o podstawę prawną)?
    A jeżeli zaneguję prawdziwość legitymacji rachmistrza ?

    Pomysłów mam dużo - to mój obywatelski, nawet nie protest, ale obowiązek.

    I co znaczy 'droga administracyjna' ?

    Pozdrawiam
    preon