eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNarodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu › Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    From: PaweŁ N <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    Date: Fri, 10 May 2002 11:30:53 +0200

    On Fri, 10 May 2002 10:47:54 +0200 "preon" <p...@g...pl> wrote:

    > To może przedstawiłby Pan punkt widzenia drugiej strony na poniższe problemy
    > :
    >
    > 1. co musi zrobić rachmistrz gdy obywatel odmawia uczestnictwa w spisie ?
    > 2. co może zrobić rachmistrz gdy obywatel odmawia uczestnictwa w spisie ?
    > 3. co powinien (tu oczywiście oczekuję subiektywizmu) zrobić rachmistrz gdy
    > obywatel odmawia uczestnictwa w spisie ?

    W czasie spisu ( nie obchodu przedspisowego który właśnie trwa) rachmistr musi
    podjąć wszelkie starania aby obywatel zgodił się dobrowolni poddać spisowi,
    trzykrotna odpoma powoduje, że informacje o obywatelu zostaną uzyskane na
    drodze administracyjnej a na obywatela zostanie nałożona kara grzywny 5000
    PLN. W międzu czasie rachmistrz moze poprosić o pomoć Straż Miejską lub
    Policję i w obecności funkcjonariusza poprosić o poddanie się spisowi.
    Przypominam że rachmistrz ma status osoby publicznej więc nie można go
    bezkarnie obrażać ani broń Boże pobić, bo konsekwencję są analogiczne jak w
    przypadku obrażenia lub pobicia policjanta.

    > 4. co obywatelowi grozi (z pewnością były jakieś szkolenia na ten temat) za
    > odmowę udziału w spisie (interesują mnie podstawy prawne) ?

    Na podstawie ustawy o NSP kara grzywnu 5000PLN

    > 5. co musi zrobić rachmistrz gdy obywatel udziela ewidentnie (zdaniem
    > rachmistrza) fałszywych odpowiedzi ?
    > 6. co może zrobić rachmistrz gdy obywatel udziela ewidentnie (zdaniem
    > rachmistrza) fałszywych odpowiedzi ?
    > 7. co powinien (tu oczywiście oczekuję subiektywizmu) zrobić rachmistrz gdy
    > obywatel udziela ewidentnie (zdaniem rachmistrza) fałszywych odpowiedzi ?

    Jest OBOWIĄZANY uznać je za prawdziwe, nie ma prawa podważać wiarygodności
    udzielanych odpowiedzi. Może podjąć koroku w celu przekonania obywatela aby
    dobrze się zastanowił czy to co mówi zgadza się ze stanem faktycznym. Może
    jedynie prosić i sugerować nie może tego żądać.

    > 8. co obywatelowi grozi (z pewnością były jakieś szkolenia na ten temat) za
    > udzielanie fałszywych odpowiedzi (interesują mnie podstawy prawne) ?

    Nic nie grozi, Nikt nie będzie weryfikował poprawności, zresztą jest to
    niewykonalne. Pod moim nadzorem zostanie spisanych 2500 osób, a w moim
    obwodzie 27.000, Jest to nie możliwe technicznie i czasowo.

    > Moje zdanie na temat spisu jest następujące :
    > 1. przeprowadzanie spisu jest ekonomicznie i logicznie nie do obrony.
    > - dużo kosztuje
    > - nagłaśniane przez propagandę komunistyczną korzyści są mgliste i
    > niejasne (nie : 'nie jasne' tylko 'niejasne' )

    Propoaganda komunistyczna miała miejsce podczas ostatniego NSP w 1988 roku...

    > - głoszone cele przeprowadzenia spisu są (co najmniej) bezsensowne i
    > idiotyczne

    proponuję uzupełnić wiedzę z zakresu statystyki. Dane statystyczne publikowane
    w rocznikach statystycznych pochodzą z 88 roku aktualizowane w znikomym
    stopniu na próbkach statystycznych. Sam pan napewno wie jak wiele zmieniło sie
    od tamtego czasu, zaistniały nowe zjawiska społeczne, wzrost inicjatyw
    gospodarczych, bezrobocie, bezdomność. Dane na ten temat są delikatnie mówiąc
    skąpe

    > - głoszone cele przeprowadzenia spisu nie zostaną osiągnięte
    > - osiągnięte zostaną cele, o których komuchy nie wspominają na forach
    > publicznych (np.zwiększenie obszaru państwa _milicyjnego_ )

    Nie chcę być niegrzeczny ale chyba Panu pomyliły się epoki....

    > 2. przeprowadzanie spisu na warunkach określonych ustawie jest moralnie nie
    > do obrony.
    > - zmuszanie obywateli do uczestnictwa w spisie jest przestępstwem
    > (pogwałceniem konstytucyjnej wolności obywateli)

    Kodeks drogowy też ogranicza wolność obywaltela bo w terenie zabudowanym może
    jeździć jedynie z prędkością do 60km/h (bez komentaża), mam wrażenie że nie
    rozumie Pan zasad działania państwa.

    > W związku z powyższym proszę o radę :
    > Jak można w świetle prawa bezkarnie nie zastosować się do ustawy o spisie ?
    > Co Pan mający, jak sądzę, szerszą w tej dziedzinie wiedzę ode mnie, by mi
    > poradził aby osiągnąć zamierzony przeze mnie cel nieuczestniczenia w spisie
    > (Lodek zaproponował : nie otwierać drzwi, przyjąć rachmistrza na klatce
    > schodowej, godzinami zastanawiać się nad odpowiedzią na każde pytanie; może
    > ma Pan inne pomysły ?) ?.

    Lodek się myli rachmistrz będzie cierpliwu aż do bulu, 5 godzin to 5 godzin,
    ale będzie rozmawiał i starał się uzyskać informacje. Aby nie zostac spisanym
    pomimo wszystko i nie naruszyć prawa, proszę w okresie 20 maja - 10 czerwca
    wyjechać za granicę. Osobowo nie zostanie Pan spisany, ale informacje o Panu
    zostaną uzyskane na drodze administracyjnej.

    --
    "Łatwiej zacząć niż skończyć" <Plant>