eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNarodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu › Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    From: "preon" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Narodowy Spis Powszechny a zycie a informacje z poprzedniego spisu
    Date: Fri, 10 May 2002 10:47:54 +0200

    Użytkownik "PaweŁ N" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:CFN373863346290972@news.pwr.wroc.pl...
    Witam!!

    Może się przedstawię: Paweł Niemiec -> łącznik w obwodzie nr 9 Miejskiego
    Biura Spisowego we Wrocławiu.

    To może przedstawiłby Pan punkt widzenia drugiej strony na poniższe problemy
    :

    1. co musi zrobić rachmistrz gdy obywatel odmawia uczestnictwa w spisie ?
    2. co może zrobić rachmistrz gdy obywatel odmawia uczestnictwa w spisie ?
    3. co powinien (tu oczywiście oczekuję subiektywizmu) zrobić rachmistrz gdy
    obywatel odmawia uczestnictwa w spisie ?
    4. co obywatelowi grozi (z pewnością były jakieś szkolenia na ten temat) za
    odmowę udziału w spisie (interesują mnie podstawy prawne) ?
    5. co musi zrobić rachmistrz gdy obywatel udziela ewidentnie (zdaniem
    rachmistrza) fałszywych odpowiedzi ?
    6. co może zrobić rachmistrz gdy obywatel udziela ewidentnie (zdaniem
    rachmistrza) fałszywych odpowiedzi ?
    7. co powinien (tu oczywiście oczekuję subiektywizmu) zrobić rachmistrz gdy
    obywatel udziela ewidentnie (zdaniem rachmistrza) fałszywych odpowiedzi ?
    8. co obywatelowi grozi (z pewnością były jakieś szkolenia na ten temat) za
    udzielanie fałszywych odpowiedzi (interesują mnie podstawy prawne) ?

    Moje zdanie na temat spisu jest następujące :
    1. przeprowadzanie spisu jest ekonomicznie i logicznie nie do obrony.
    - dużo kosztuje
    - nagłaśniane przez propagandę komunistyczną korzyści są mgliste i
    niejasne (nie : 'nie jasne' tylko 'niejasne' )
    - głoszone cele przeprowadzenia spisu są (co najmniej) bezsensowne i
    idiotyczne
    - głoszone cele przeprowadzenia spisu nie zostaną osiągnięte
    - osiągnięte zostaną cele, o których komuchy nie wspominają na forach
    publicznych (np.zwiększenie obszaru państwa _milicyjnego_ )

    2. przeprowadzanie spisu na warunkach określonych ustawie jest moralnie nie
    do obrony.
    - zmuszanie obywateli do uczestnictwa w spisie jest przestępstwem
    (pogwałceniem konstytucyjnej wolności obywateli)

    W związku z powyższym proszę o radę :
    Jak można w świetle prawa bezkarnie nie zastosować się do ustawy o spisie ?
    Co Pan mający, jak sądzę, szerszą w tej dziedzinie wiedzę ode mnie, by mi
    poradził aby osiągnąć zamierzony przeze mnie cel nieuczestniczenia w spisie
    (Lodek zaproponował : nie otwierać drzwi, przyjąć rachmistrza na klatce
    schodowej, godzinami zastanawiać się nad odpowiedzią na każde pytanie; może
    ma Pan inne pomysły ?) ?.

    Pozdrawiam
    preon