  • Data: 2005-07-08 00:27:35
    Temat: Re: Naprawa gwarancyjna - ile razy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <dakcr4$oba$1@nemesis.news.tpi.pl>, szlovak wrote:
    > uzasadnij, bo ja wiem że tak

    Takie domniemanie przyjęto kiedyś przy rękojmi a i wtedy dotyczyło to
    wyłącznie usunięcia takiej samej wady i to też nie zupełnie bezwarunkowo.
    Rekojmia przy sprzedaży konsumenckiej zniknęła 1 stycznia 2003.
    Rezygnacji z rękojmi przy skorzystaniu z gwarancji w przypadku ogólnym nie
    było chyba nigdy (przynajmniej ja nie kojarzę), a to co obecnie
    obowiązuje mówi wyraźnie:
    Art. 13. 4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane
    potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę
    i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej,
    czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno
    być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar
    konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień
    kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

    --
    Marcin