  • 1. Data: 2004-02-22 21:48:21
    Temat: Napad! I co dalej?
    Od: "AndyZ" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Wczoraj ja i kolega zostaliśmy napadnięci na ulicy przez dwóch osobników.
    Żądali pieniędzy, komórek itd. Zaczęłą się szarpanina i na szczęście dość
    lekkie ciosy. W pewnym momencie ulicą przejeżdzał patrol, policjanci
    zauważyli zajście i natychmiast zatrzymali tych dwóch. Na komisariacie
    zostały spisane nasze zeznania.
    Okazało się, że jeden z nich był już karany za napad.

    Mam pytanie, jaki może być dalszy ciąg tej sprawy. Czy będziemy musieli
    zeznawać w sądzie twarzą w twarz z nimi? Czy będą mogli poznać nasze dane?

    Pozdrawiam,
    AndyZ

  • 2. Data: 2004-02-22 22:28:29
    Temat: Re: Napad! I co dalej?
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "AndyZ" <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Okazało się, że jeden z nich był już karany za napad.
    >
    > Mam pytanie, jaki może być dalszy ciąg tej sprawy. Czy będziemy
    > musieli zeznawać w sądzie twarzą w twarz z nimi? Czy będą mogli
    > poznać nasze dane?

    1. poznaja Wasze dane, jesli zostanie im przedstawiony zarzut i beda
    oskarzeni
    2. jesli jeszcze sie to nie stalo, to ZTCW nie znaja Waszych danych...
    a tak swoja droga, domyslam sie w czym problem i informuje o jednej
    mozliwosci:
    3. jesli sa jeszcze zatrzymani i nie postawiono im zarzutow, to mozecie
    isc na szkielownie i zlozyc oswiadczenie, ze przemysleliscie sprawe i
    jestescie pewni, ze to nie oni. wtedy wszystko sie da "odkrecic" - chyba, ze
    Ci sie juz przyznali do tego. nie polecam tej drogi, bo sam bylem w podobnej
    sytuacji i jak usyszalem kim sa "moi" sprawcy, to sie spietralem o
    rodzine... kilka lat temu, tak bylo, teraz bym nie "odkrecil", bo mam w
    papierach adres gdzie nie mieszkam ;-) jest jeszcze taka mozliwosc, ze oni
    Was wtedy zaskarza o niesluszne oskarzenie, ale chyba nie ma strachu, ze
    beda sie burzyc - raczej zwina sie do domu... jesli "ockrecicie" sprawe, to
    nie poznaja Waszych danych, a Wy przed "anulowaniem" mozecie sobie spisac
    ich dane "w razie jakby co" ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 3. Data: 2004-02-22 23:17:01
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

    > 1. poznaja Wasze dane, jesli zostanie im przedstawiony zarzut i beda
    > oskarzeni

    hm..
    a art.191 par.3 nie można tu zastosować? szczególnie jak uzupełnią zeznania
    o groźby karalne lub bezprawne?
    ja wiem jak to potrafi w praktyce wyglądądać, ale chodzi o zasadę...

    pozdr

    opyros

  • 4. Data: 2004-02-23 10:15:49
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    ALE TAKICH LESZCZE CO KROJĄ NA ULICY Z KASY I KOMÓREK NIE MUSISZ SIĘ WCALE
    OBAWIAĆ;[PRAWDA JEST TAKA, ŻE TERAZ ONI MAJĄ WIĘKSZEGO CYKORA NIŻ WY !!

    JA SWOGO CZASU MIESZKAŁEM W TAKIEJ NIECIEKAWEJ OKOLICY, ŻE DLA MNIE KROJENIA
    (PÓŹNIEJ TYLKO PRÓBY SKROJENIA) TO BYŁ CHLEB POWSZEDNI. WIEM, ŻE TACY
    LESZCZE CO KROJĄ NA ULICY TO GÓWNO, WYSTARCZY, ŻE ODWAŻYŁEŚ SIĘ ZGŁOSIĆ NA
    SZKIEŁOWNIĘ.
    A JAK BĘDĄ MIELI DANE, CO NIBY CO ZROBIĄ, PRZYJDA CI WPIERDOLIĆ??!! BZDURA,
    KOLESI MENELI TEZ TAM RACZEJ NIE POŚLĄ, A W RAZIE CZEGO - TY RÓWNIEŻ MASZ
    ICH DANE, I ONI O TYM WIEDZĄ. WIĘC SPOKO, NIE BÓJ SIĘ, NAWET, JEŚLI BĘDĄ
    ZNAĆ TWOJ ADRES.

    TACY, CO KROJĄ NA ULICY, TO NAWET W CHIERARCHII PRZESTĘPCZEJ TO CWELE :-)
    WIĘC SPOKO 3M SIĘ!!

  • 5. Data: 2004-02-23 10:45:27
    Od: "Karo800" <k...@p...pl>

> [...]
    > ZNAĆ TWOJ ADRES.
    >
    > TACY, CO KROJĄ NA ULICY, TO NAWET W CHIERARCHII PRZESTĘPCZEJ TO CWELE :-)

    Swiete slowa.
    POPIERAM.

    --
    Karo800
    k...@p...pl

  • 6. Data: 2004-02-23 13:50:41
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał:

    > JA SWOGO CZASU MIESZKAŁEM W TAKIEJ NIECIEKAWEJ OKOLICY

    ale juz nie mieszkasz - nie drzyj sie! ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 7. Data: 2004-02-23 14:42:51
    Od: "AndyZ" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Psychik" napisał w wiadomości:

    > 1. poznaja Wasze dane, jesli zostanie im przedstawiony zarzut i beda
    oskarzeni
    > 2. jesli jeszcze sie to nie stalo, to ZTCW nie znaja Waszych danych...

    Byłem dzisiaj na tym komisariacie i zarzuty zostały już im postawione. Z
    tego co mi powiedział oficer to chyba dość poważne (mówił coś o zbrodni!)
    Na razie złożyliśmy wnioski o utajnienie danych.

    > jest jeszcze taka mozliwosc, ze oni
    > Was wtedy zaskarza o niesluszne oskarzenie, ale chyba nie ma strachu, ze

    Właściwie to ich nie oskarżaliśmy. Zostały spisane tylko zawiadomienia o
    popełnieniu przestępstwa, w których podaliśmy rysopisy sprawców i opis
    zdarzenia.

    Andy

  • 8. Data: 2004-02-23 16:26:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AndyZ" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zarzut o zbrodnie, bo najpewniej zakwalifikowano to jako usiłowanie
    rozboju. W każdym razie teraz już nie próbujcie się wycofywać. Jak żule
    się zorientują, że się boicie, to będą naciskać. A tak, to zdają sobie
    sprawę, że jakakolwiek próba "perswazji" z ich strony, jeśli powiadomicie
    Policję skończy się w najlepszym razie tymczasowym aresztowaniem. Przy
    rozboju raczej sądowi nie zadrży ręka.

  • 9. Data: 2004-02-23 17:33:02
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <4...@n...home.net.pl>, AndyZ wrote:

> [...]
    > tego co mi powiedział oficer to chyba dość poważne (mówił coś o zbrodni!)
    > Na razie złożyliśmy wnioski o utajnienie danych.

    Warto też jako adres do korespondencji podać skrytkę pocztową.

    Renata

  • 10. Data: 2004-02-23 19:55:01
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Zarzut o zbrodnie, bo najpewniej zakwalifikowano to jako usiłowanie
    > rozboju.

    tyle że to niekoniecznie zbrodnia...

    KG