  • Data: 2002-12-06 21:12:18
    Temat: Re: Namierzył mnie FOTORADAR
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > podstawa prawna?

    Nie mam tekstu przed sobą ale w opisanym wcześniej zdarzeniu przed kolegium
    przeczytałem sobie ustawę kodeks drogowy i tam pod koniec jest jednoznaczny
    zapis, że właściciel pojazdu ma tak zorganizować korzystanie z niego, żeby
    zawsze wiedział o aktualnym użytkowniku a jeśli nie wie /oprócz kradzieży,
    którą należy niezwłocznie zgłosić/ to on ponosi odpowiedzialność za skutki
    użycia jego pojazdu przez NN.
    To ma sens. W przypadku zdarzenia w którym będą ofiary lub szkody w majątku
    innych osób odpowiada właściciel pojazdu o ile nie wskaże użytkownika .
    Przepraszam za luźne opisanie tego paragrafu ustawy ale nie mam tekstu pod
    ręką.

    Pozdrawiam
    Bogdan K