  • 11. Data: 2011-01-10 08:41:26
    Temat: Re: Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne.
    Od: w_wi <s...@o...eu>

    W dniu 2011-01-10 09:12, BK pisze:

    > Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
    > zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym
    > albo w niedozwolonym miejscu? :)

    Analogiczny przypadek to policjant po cywilnemu przebiega na czerwonym
    przez skrzyżowanie i wpada mi pod samochód i czyja wina?

  • 12. Data: 2011-01-10 08:53:51
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > A co w przypadku, kiedy taki nieoznakowany jedzie za piratem, i go namierza,
    > a z naprzeciwka cos mu sywkoczy i dojdzie do kolizji? Czy wtedy liczy sie to
    > jak zajechanie drogi pojazdowi uprzywilejowanemu?

    Pojazdy uprzywilejowane wysyłają odpowiednie sygnały:

    a.. świetlne sygnały przerywane (błyskowe) ustalonego koloru (zazwyczaj
    niebieskiego lub czerwonego), w Polsce obowiązkowo koloru niebieskiego -
    czerwony w zasadzie przeznaczony jest tylko do jazdy w kolumnie.
    b.. dźwiękowe sygnały o zmiennym tonie.
    wiec nieoznakowany radiowód nie jest pojazdem uprzywilejowanym. Staje sie nim
    dopiero jak włączą syrene do zatrzymania.

  • 13. Data: 2011-01-10 11:45:45
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Misiek" napisał w wiadomości

    > a nie sa oni "w trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych" tak przez
    > przypadek?
    > Teraz strzelam. Byc moze pudlo hehehe

    Owszem. Chyba są. Ale chodzi o to, ze inni kierowcy tego nie widza.
    Wiec moze to innych kierowcow wprowadzac w blad, i stwarzac zagrozenie.

  • 14. Data: 2011-01-10 11:48:01
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Uzytkownik "BK" napisal w wiadomosci news:52658677-e5b2-4955-b3a4-

    > Rozumiem, ze analogicznie policjanci poruszajacy sie pieszo Twoim
    > zdaniem nie powinni w pogoni za zlodziejem przebiegac na czerwonym
    > albo w niedozwolonym miejscu? :)

    A czy ten policjant jest w mundurze? Bo jesli nie jest, to nie powinien. A
    nawet w mindurze jak bedzie.
    Wyobrazz sobie, z przepisowa predkoscia. I nagle tuz przed nosem wypada Ci
    na droge policjant w mundurze ktory kogos goni.
    Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

  • 15. Data: 2011-01-10 11:49:41
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiec nieoznakowany radiowód nie jest pojazdem uprzywilejowanym. Staje sie
    > nim dopiero jak włączą syrene do zatrzymania.

    No wlasnie. Czyli.... Lamie prawo namierzajac pirata (i jadac z taka sama
    predkoscia, jak on), czy nie lamie?

  • 16. Data: 2011-01-10 11:52:48
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na droge policjant w mundurze ktory kogos goni.
    > Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

    Upa. Ale mi tekst powycinało. Mialo byc:

    A czy ten policjant jest w mundurze? Bo jesli nie jest, to nie powinien. A
    nawet jak bedzie w mundurze.
    Wyobrazz sobie, ze jedziesz z przepisowa predkoscia. I nagle tuz przed
    nosem wypada Ci
    na droge policjant w mundurze ktory kogos goni. (znaczy sie nie mundur
    goni, tylko policjant :)
    Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

  • 17. Data: 2011-01-10 12:12:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 10 Jan 2011 12:49:41 +0100, Ajgor napisał(a):

    > No wlasnie. Czyli.... Lamie prawo namierzajac pirata (i jadac z taka sama
    > predkoscia, jak on), czy nie lamie?

    Nie łamie. Kontratyp.
    Pozatym napisano już na ten temat ze 2 tysiące postów, tu na grupie.

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2011-01-10 12:47:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maddy napisa?(a):

    > Przyczepiają się za kimś, kto np. wyprzedzał na trzeciego i filmuja jak
    > on pędzi na złamanie karku, wymusza pierwszeństwo, przelatuje na
    > czerwonym itp. a po czasie go bez problemu doganiają i zatrzymują.

    Są kraje, w których taki delikwent zostałby wyciągnięty z auta, rzucony
    na drogę, zakuty i potem trafił by do aresztu, z którego i owszem mógłby
    wyjść za kaucją a ostateczną karę wymierzył mu dopiero Sąd. Do tego
    wszystkiego poniósł by jeszcze koszty holowania i postoju auta na
    policyjnym parkingu. Na koniec straciłby wszystkie zniżki w
    ubezpieczeniu. IMO dużo lepiej to działa niż jakieś tam punkty karne ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 19. Data: 2011-01-10 13:19:33
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sty, 09:41, w_wi <s...@o...eu> wrote:

    > Analogiczny przypadek to policjant po cywilnemu przebiega na czerwonym
    > przez skrzyżowanie i wpada mi pod samochód i czyja wina?

    Nie lapie Twojej analogii - tu przeciez nie ma przypadku, w ktorym
    policjanci w wozie cywilnym powoduja wypadek... Oni - zgodnie z tym co
    pisze autor - jedynie przekraczaja dozwolona predkosc.

    Czyli tak jak w moim przykladzie - nie dodalem jeszcze, ze "w cywilu"
    chociaz w przypadku pieszego to zadna istotna roznica :)

    ps. co do twojego przypadku nawet zeby to byl zwykly pieszy to masz
    duze szanse na bycie winnym :)

  • 20. Data: 2011-01-10 13:29:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sty, 12:48, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:
> [...]
    > na droge policjant w mundurze ktory kogos goni.
    > Uderzasz w niego, bo nie masz mozliwosci zahamowac. I co w tedy?

    Ale co za roznica czy porusza sie w mundurze? :) Czy mundur to jakas
    magiczna szata? :)

    I nie wybiegajmy poza istote pytania - w Twoim pierwszym poscie nie ma
    nic o wypadku. Skad teraz kolejne przyklady? :)

    Oddzielmy istotne pytanie, ktore zadales w pierwszym poscie:
    czyli czy policjant moze popelnic wykroczenie wykonujac czynnosci
    sluzbowe (i serio - jakie ma znaczenie czy robi to pieszo czy
    samochodem, czy w mundurze czy po cywilu etc.)
    czy policjant ma imunitet i moze powodowac wypadki (i serio - ponownie
    - jakie ma znaczenie czy pieszo czy samochodem, czy w cywilu czy
    samochodem oznakowanym?)

    Sprawa jest prosta i o ile dobrze pamietam dawno w praktyce
    wyjasniona.

    W pierwszym wypadku - tak policjant moze popelnic wykroczenie, dziala
    bowiem w warunkach kontratypu. Przy czym nalezy pamietac, ze wolno mu
    popelnic wykroczenie (przejsc na czerwonym swietle lub przekroczyc
    dozwolona predkosc), ale tylko/az tyle. Nie zwalnia go to z
    odpowiedzialnosc za nastepstwa tego wykroczenia - i jesli spowoduje
    swoim zachowaniem wypadek to bedzie za niego odpowiadal - przy czym
    nalezy ustalic czy wypadek byl wynikiem zachowania policjanta.

    Nalezy pamietac, ze nawet jadac uprzywilejowanym oznakowanym
    samochodem Policjant nie powinien lamac prawa - bo to samochod
    uprzywilejowany (ma wiec pewne ulatwienia - np. pierwszenstwo) a nie
    samochod z imunitetem. I nawet jadac na sygnale np. podczas poscigu
    czy jadac do zdarzenia jesli policjant spowoduje wypadek drogowy ze
    swojej winy (jedzie za szybko, wyprzedza na zakrecie na trzeciego
    traci panowanie nad radiowozem, wali w drzewo, dachuje i wali w
    autobus ZTM).