    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 11 Sep 2013 10:15:29 +0200
    Subject: Re: Nakaz zakupu wodomierzy z konkretnej firmy

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Za inne przetargi spółdzielnia płaci sama z własnych środków. Tu - ona
    > kupuje, a każe płacić bezpośrednio mieszkańcom.

    A środki własne spółdzielni biorą się z...

    > Zależy dla kogo tańsze. Dla mieszkańca będą droższe, bo teraz musi za to
    > zapłacić, a dotychczas odbywało się to sumptem spółdzielni i mieszkańców
    > ("kartki" z odczytami wrzucane do skrzynek).

    A dane z kartki same się wklepywały do bazy danych. Potem reklamacje, z
    tytułu pomyłek. Przy dużej spółdzielni to wymaga zatrudnienia co najmniej
    jednej pani Basi na pełny etat.

    Za chwilę będziesz mieć podwyżki opłat z powodu wzrostu czegokolwiek...
    Liczniki, o ile pamiętam, montuje się raz na 10 lat. Podziel tę kwotę przez
    3652 ;-)

    > Płaciłem w ramach różnych opłat, teraz opłaty się nie zmieniają, a
    > dochodzi dodatkowa - za odczyt.

    To tylko przedsmak tego, co się będzie działo przy wprowadzaniu
    inteligentnych liczników energii elektrycznej ;-)