  • 11. Data: 2006-03-03 22:44:40
    Temat: Re: Nakaz w postepowaniu upominawczym
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > mozna to i tak okreslic
    > i tutaj pojawia sie kwestia zgodnosci nakazow z konstytucyjna zasada prawa
    > do obrony

    Przecież można złożyć sprzeciw. To naprawdę takie trudne? Jak ktoś ma
    gdzieś nakazy i nie wysili sie by złożyć sprzeciw, to prawdopodobnie i
    rozprawą i wyrokiem zaocznym się nie przejmie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 12. Data: 2006-03-03 22:55:14
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Przecież można złożyć sprzeciw. To naprawdę takie trudne?

    a gdybys dostawal 100 nakazow tygodniowo.???

  • 13. Data: 2006-03-03 23:08:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > a gdybys dostawal 100 nakazow tygodniowo.???

    Wydaje mi się że to wielka rzadkość - wątpie czy ktoś taki istnieje. A
    jak prowadzę aż tak duży obrót prawny to powinienem mieć ludzi którzy
    się tym zajmie.
    A tak w ogóle to nie wierzy by ktoś bez celu i bez podstaw (no chyba że
    jest w błędzie) wysyłał nakazy przeciwko osobom, których nie zna, itd.
    Ja zyje już paredziesiąt lat i jeszcze dostałem ządnego nieuzasadnionego
    (w sensie od osoby której nie znam/nie wiedziałe/nie miałem kontaktów)
    nakazu.

  • 14. Data: 2006-03-04 07:49:21
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

> [...]
    > Ja zyje już paredziesiąt lat i jeszcze dostałem ządnego nieuzasadnionego
    > (w sensie od osoby której nie znam/nie wiedziałe/nie miałem kontaktów)

    masz racje ale ja pisalem czysto teoretycznie gdyz mam spore watpliwosci co
    do instytucji nakazow

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-03-06 09:28:59
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > bardzo niejasno piszesz.... jaki status ma firma ??? spółka handlowa,
    > cywilna, czy prowadzisz dzialalnosc jako os fizyczna ???

    Mial skarzyc jednoosobowa DG, a oskarzyl sp z o.o. Jedyny zwiazek miedzy
    tymi firmami to to, ze osoba prowadzaca ta DG, w drugiej firmie jest
    prezesem

    Fantom

  • 16. Data: 2006-03-06 09:31:10
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Pierwsza rzecz jaka mi sie na logike nasuwa - na jakiej podstawie?
    > Podpisales fakture z odroczonym terminem platnosci? Podpisales zamowienie?
    > Umowe? Jesli nic nie podpisywales, to ktos podpisal pewnie. Byl
    upowazniony?
    > Jesli nie to znaczy, ze... hmm falszowali podpis?

    Na takiej podstawei, ze tamat firma miala znak towarowy XXX, a ta ktora
    oskaryzl to byla jej nazwa. Szukal namiarow na XXX (bo znal ja po znaku
    towarowym) a oskarzyl firme ktora sie tak nazywa

    Fantom

  • 17. Data: 2006-03-06 13:31:54
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    Przecież można złożyć sprzeciw. To naprawdę takie trudne? Jak ktoś ma
    > gdzieś nakazy i nie wysili sie by złożyć sprzeciw, to prawdopodobnie i
    > rozprawą i wyrokiem zaocznym się nie przejmie.

    a ja w praktyce miałęm taki kazus.
    Student prywatnej "szkoły wyższej" został przez nią pozwany
    pod adresem, pod którym niedgy nie moieszkał i nic go z tym adresem nigdy nie
    łączyło. Oczywiście nakaz uprawomocnił się + nadanie klauzuli,

    jednak uczelnia we wniosku o wszczecie egzekucji podałą już adres właściwy,
    komornik zaczął egekucję. Chłopakowi został wniosek o wzmnowienie
    postępowania.
    Sad niestety nie zechciał wstrzymac wykonania orzeczenia (art. 414 kpc),

    nie wiem niestey jak sprawa się zakończyła udziealrem jedynie porad
    młodzieńcowi,

    pzdr

    marek radwański

  • 18. Data: 2006-03-06 13:37:21
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Marek Radwański" <l...@g...pl> naskrobał/a w

    > a ja w praktyce miałęm taki kazus.
    [cut]

    Tu, na grupie takie kazusy co chwilę wyskakują.
    Wystarczy poszukać wątków z kruk, windykacja, czy komornik w temacie.

  • 19. Data: 2006-03-06 13:44:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek Radwański napisał(a):

    > Student prywatnej "szkoły wyższej" został przez nią pozwany
    > pod adresem, pod którym niedgy nie moieszkał i nic go z tym adresem nigdy nie
    > łączyło. Oczywiście nakaz uprawomocnił się + nadanie klauzuli,

    Co w tym tak oczywistego? Jeśli adres jest fikcyjny to listonosz wskaże
    że adresat nie zamieszkuje pod wskazanym adresem i nigdy nakaz nie
    będzie doręczony.

    > jednak uczelnia we wniosku o wszczecie egzekucji podałą już adres właściwy,
    > komornik zaczął egekucję. Chłopakowi został wniosek o wzmnowienie
    > postępowania.

    Został mu również wniosek o przywrócenie terminu do złożenia sprzeciwu.
    I to było lepsze rozwiązanie.

  • 20. Data: 2006-03-06 13:54:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Co w tym tak oczywistego? Jeśli adres jest fikcyjny to listonosz wskaże
    > że adresat nie zamieszkuje pod wskazanym adresem i nigdy nakaz nie
    > będzie doręczony.

    Pod warunkiem, że ktoś z mieszkających zareaguje na awizo...

    > Został mu również wniosek o przywrócenie terminu do złożenia sprzeciwu.

    Jakiego terminu? Nakaz nie został nigdy doręczony ;)

    > I to było lepsze rozwiązanie.

    na pewno
    zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności też

    KG