  • 91. Data: 2009-04-03 10:15:59
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 30 Mar, 23:05, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:

    > A mnie zastanawia ocena tej sprawy w kontekście ustawy o ochronie praw
    > lokatorów.
    >
    > --
    > Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.
    >
    > Roman Rumpel    skype: rumpel.romanwww.rumpel.pl

    Ta ustawa nie ma zastosowania. Zwróć uwagę na art. 11 ustawy. Tytuł
    prawny do zamieszkiwania miał charakter bezpłatny, więc w tym wypadku
    ustawa ta nie ma zastosowania w zakresie wskazanym w powyższym
    artykule.

    Pzdr

  • 92. Data: 2009-04-03 13:39:31
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    causa1980 pisze:

> [...]
    > prawny do zamieszkiwania miał charakter bezpłatny, więc w tym wypadku
    > ustawa ta nie ma zastosowania w zakresie wskazanym w powyższym

    To wcale nie jest takie proste

    art 2 ust 1 pkt 1) każe stosować pojecie lokator do wszystkich osób
    mających do lokalu prawo inne, niż prawo własności. Wydaje sie, ze nasi
    bohaterowie maja tytuł do lokalu wynikający choćby z umowy użyczenia,
    jeśli nie pisemnej, to konkludentnej.

    Wskazany przez Ciebie art 11 ma daw ustępy
    11 ust 1 rzeczywiście mówi o lokatorze płacącym \czynsz i wówczas
    wymówienie może nastąpić tylko z powodów wskazanych w tym ustępie

    natomiast ustęp 2 mówi już tylko ogólnie o lokatorze, wskazując dalsze,
    inne niż w ust 1 możliwe przyczyny i sposoby wypowiedzenia

    Można i należy zatem moim zdaniem czytać to w ten sposób - lokator
    płacący - wypowiedzenie na piśmie i tylko z przyczyn wskazanych w tym
    przepisie; lokator nie płacący ( a co, użyczenie może być bezpłatne,
    najem też na dobrą sprawę) - można mu wypowiedzieć umowę z zachowaniem
    warunków wymienionych w dalszych częściach tego artykułu.

    Nie odkrywam zresztą Ameryki - podobnie pisze Gola w komentarzu do ustawy

    Jeśli zatem rodzice dzieciom tego lokalu użyczyli, a z okoliczności
    zdaje sie tak wynikać, to dzieci mają tytuł prawny. Jeśli mają tytuł
    prawny, to są lokatorami, a zatem chroni ich art 11 ust 2.

  • 93. Data: 2009-04-04 08:21:03
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    dziekuje bardzo casusa1980 i Romanowi za rozwiniecie watku pod wzgledem
    prawnym

  • 94. Data: 2009-04-06 19:58:45
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 4 Kwi, 10:21, "scorpio" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > dziekuje bardzo casusa1980 i Romanowi za rozwiniecie watku pod wzgledem
    > prawnym

    Nie ma sprawy. Mam nadzieję, że pomogłem skutecznie uniknąć
    niepotrzebnych kosztów związanych ze zleceniem sprawy radcy prawnemu
    lub adwokatowi, choć sam jestem radcą:)

    Pzdr