    From: "Almanah" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Najem lokali - Pomozcie!!!
    Date: Tue, 7 Jan 2003 22:04:10 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@wodniak.toya.net.pl

    > Czyli sporo pomieszczeń, wynajmowanych kilku najemcą. Jak odejdą to
    > poszukacie nowych? Czyli działalność. Wpis do ewidencji, Regon, NIP.
    > Nawet jeśli jeden upoważniony to współwłasność nie jest zniesiona ani też
    > nie zbyli własności. Czyli każdy z właścicieli ma dochód i musi się z
    niego
    > w US rozliczyć. Jak to zrobić technicznie /największy problem z VAT/ to
    już
    > prawnik poradzi: można podzielić się lokalami /dla każdego wg udziałów/
    albo
> [...]

    Bylem dzis w US i dowiedzialem sie ze wynejam nie jest DG :-)
    Niestety jednak bede musial zalozyc Spolke, bo inaczej musialbym wystawiac
    bardzo duzo faktur itd. itp. (bo kilku wspolwlascicieli).
    Czy orientujecie sie jaki rodzaj Spolki bedzie najprostszy i
    najwygodniejszy(bez rejestrowanie w sadzie itd itp). Slyszalem ze do
    jakiegos rodzaju trzeba wnosic procentowe wplaty od udzialu, a niechcialbym
    placic procentow od mojego udzialu w tej nieruchomosci :-( Czy jest jakas
    prostsza forma Spolki? Niestety mam prywatna firme i nie orientuje sie
    wogole w spolkach :-(
    Bede wdzieczny za pomoc.

    Almanah