  • 1. Data: 2007-03-03 16:12:01
    Temat: Re: Nagrywanie wykładu a prawa autorskie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Abu" <a...@w...pl> napisał
    > Jakie prawa, jako autorowi nagrani, przysługują? tj. czy mogę odsprzedawać
    > nagrania itp.?

    Bez zgody wykładowcy nie możesz odsprzedawać lub w inny sposób
    rozpowszechniać.

  • 2. Data: 2007-03-03 16:12:12
    Temat: Nagrywanie wykładu a prawa autorskie
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Witam,
    Chciałem zrobić nagrania wykładu na uczelni (uczelnia państwowa).
    Czy jest jakiś wymóg prawny informowania kogokolwiek o wykonywaniu
    takiego nagrania?

    Czy jest jakaś różnica, w kontekście praw, między nagraniem audio a video?

    Jakie prawa, jako autorowi nagrani, przysługują? tj. czy mogę
    odsprzedawać nagrania itp.?

    A,

  • 3. Data: 2007-03-04 00:08:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.03.2007 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Abu" <a...@w...pl> napisał
    > Bez zgody wykładowcy nie możesz odsprzedawać lub w inny sposób
    > rozpowszechniać.

    Rejestrować też nie bardzo może.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-03-04 00:36:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-03-2007 o 01:08:21 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > Rejestrować też nie bardzo może.

    Niby z jakiej racji?

    Tak podsumowujac z prawa autorskiego:
    1. W szczególnosci przedmiotem prawa autorskiego sa utwory: wyrazone
    slowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    2. utworem rozpowszechnionym jest utwór, który za zezwoleniem twórcy zo-
    sta w jakikolwiek sposób udostpniony publicznie;
    3. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego
    4. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostałych w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego.

    Czyli dla naszej sytuacji: wyklad (jego tresc i forma) jest utworem
    wyrazonym slowem (czasem tez symbolami matematycznymi i graficznymi),
    rozpowszechnionym przez wykladowce. W zwiazku z powyzszym, nasze nagranie
    wykladu (w formie audio lub wideo) miesci sie w granicach uzytku wlasnego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-03-04 00:39:16
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-03-2007 o 01:36:07 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Niby z jakiej racji?

    Zapomnialem jeszcze dodac: zakladajac, ze masz racje, zabronione jest tez
    notowanie na wykladzie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-03-04 00:58:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:

    > Niby z jakiej racji?
    [..]
> [...]
    > wykladu (w formie audio lub wideo) miesci sie w granicach uzytku wlasnego.

    Było całkiem niedawno:

    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    EGZEMPLARZY. O ilę w grę nie wchodzą jakieś klauzule ogólne, to
    najwyraźniej nie można.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-03-04 01:04:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
    > Zapomnialem jeszcze dodac: zakladajac, ze masz racje, zabronione jest tez
    > notowanie na wykladzie.

    Niekoniecznie. To będzie opracowanie utworu lub nawet wyłącznie
    utwór inspirowany.
    Natomiast zakładając, że mam racje to zabroniona rejest rejestracja np.
    z radia i tv.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-03-04 10:22:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-03-2007 o 01:58:39 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

> [...]
    > szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
    >
    > EGZEMPLARZY. O ilę w grę nie wchodzą jakieś klauzule ogólne, to

    I? Gdzie tu jest napisane, ze na wlasne potrzeby _nie_mozna_ sporzadzic
    sobie audiowizualnej kopii utworu?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-03-04 10:30:16
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-03-2007 o 02:04:12 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    napisał(a):

    > Niekoniecznie. To będzie opracowanie utworu lub nawet wyłącznie
    > utwór inspirowany.
    > Natomiast zakładając, że mam racje to zabroniona rejest rejestracja np.
    > z radia i tv.

    W tej sytuacji nagranie audio lub wideo rowniez bedzie opracowaniem lub
    inspiracja (wykladowca wyglosil tresc a student na tej podstawie nakrecil
    film). Tak samo jak zdjecie obiektu architektonicznego nie jest kopia
    budynku. Kopia utworu byloby sklonowanie wykladowcy i wygloszenie przez
    klona tego samego wykladu.

    PS: troszke mieszam ... ale musze wybronic mozliwosc nagrywania wykladowcy
    bez jego wiedzy.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-03-04 11:26:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.03.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:

    > I? Gdzie tu jest napisane, ze na wlasne potrzeby _nie_mozna_ sporzadzic
    > sobie audiowizualnej kopii utworu?

    Rozumiesz co to jest egzemplarz?

    --
    Marcin