  • 1. Data: 2007-03-03 13:54:11
    Temat: Kruk (Canal plus) - zwrot karty 7 dni po terminie - 300zł kary(!)
    Od: m...@l...pl

    Witam,
    cały sprzęt: dekoder, antena, były wykupione i po prostu nie
    wiedzialem, że karta podlega zwrotowi - stąd też niedotrzymałem
    terminu.
    W grudniu 2006 otrzymałem cennik wyposażenia terminali cyfrowych i tam
    wysokość odszkodowania z tytułu utraty lub zwrotu uszkodzonej tej
    karty wynosi: 100 zł.
    Natomiast Canal+, a właściwie Kruk żąda ode mnie 300 zł ponieważ
    oddałem kartę kilka dni po terminie.
    Zatem, czy mam szansę w świetle prawa uniknąć płacenia tego
    absurdalnie wysokiego odszkodowania, czy jednak machnąć ręką i
    zapłacić?

    Pozdrawiam:
    Marcin

  • 2. Data: 2007-03-03 15:08:04
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    m...@l...pl napisał(a):

    > Natomiast Canal+, a właściwie Kruk żąda ode mnie 300 zł ponieważ
    > oddałem kartę kilka dni po terminie.

    Kruk ma tyle do "gadania" w świetle prawa co ja wysyłając do Ciebie list
    z treścią, że "wisisz" mi "stówkę".

    Zadzwoń do cyfry i dowiedz się co i jak (warto było znać regulamin,
    który się podpisało tudzież umowę o świdaczenie usług) i dogadać się z
    nimi na temat zwłoki oraz kosztów. Myślę, że odsetki będą znikome w
    porównaniu z tym, co otrzymałeś.

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl

  • 3. Data: 2007-03-03 15:50:58
    Od: m...@l...pl

    Właśnie w tym rzecz - wydaje mi się, że w świetle obowiązującego
    prawa, nie można żądać 300zł kary umownej, za kilka dni zwłoki w
    oddaniu karty wartej (wg C+) 100zł - choć pewno jej rzeczywista
    wartość nie przekracza 10zł...
    A w regulaminie jest rzeczywiście napisane 300zł, pytanie: co z
    ochroną praw konsumenta?
    Czy to oznacza, że równie dobrze mogli napisać 3000zł i też musiałbym
    zapłacić??? Nie wydaje mi się.
    Poza tym, przecież C+ nie poniósł żadnych strat, z tytułu tego, że
    oddałem kartę kilka dni po terminie.

    Czy ktoś już miał do czynienia z podobną sprawą?
    Pozdrawiam:
    Marcin

  • 4. Data: 2007-03-03 20:58:26
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Kluczowe pytanie brzmi:
    KIEDY odawałeś tą kartę?

    Pozdr

  • 5. Data: 2007-03-03 21:14:42
    Od: m...@l...pl

    A czytałeś temat wątku na którym się wypowiadasz? - przecież
    napisalem, że 7 dni po terminie.
    Tak czy inaczej, nie zapłacę tym hienom 300zł..
    Wysyłam do C+ zapytanie ile realnej kary sobie życzą za niedotrzymanie
    terminu zwrotu karty (moim zdaniem maks. 10-20zł).
    A w poniedzialek uruchamiam UOKiK.
    A Wam wszystkim opiszę jak zakończyła się moja sprawa, co by jak
    najmniej ludzi nabierali na swoje sztuczki.
    Pozdrawiam:
    Marcin

  • 6. Data: 2007-03-04 18:44:42
    Od: "salicki" <s...@c...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > A w poniedzialek uruchamiam UOKiK.
    > A Wam wszystkim opiszę jak zakończyła się moja sprawa, co by jak
    > najmniej ludzi nabierali na swoje sztuczki.

    Dawniej polubowne zalatwienie sprawy z cyfra zakladalo przedluzenie
    na kolejny najkrotszy mozliwy okres i prawidlowe wypowiedzenie
    (z ponownym terminowym przeslaniem karty). Niemniej rzeczywiscie
    wyglada to na jakas prawnicza pulapke i miejmy nadzieje, ze uokik
    uzna to za klauzule abuzywną ... tak czy inaczej powodzenia ...