  • Data: 2005-04-16 09:06:25
    Temat: Re: Nadgodziny w pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. napisał(a):
    > Jeżeli Ty masz rację, to kolejny przykład wyzysku pracowników stosowany
    > przez pracodawców.
    > Dlaczego?
    > Ponieważ zatrudni sobie kilkunastu pracowników na 1/8 etatu albo jeszcze
    > niżej i będzie im płacił, co logiczne, 1/8 minimalnej płacy. Za
    > "nadgodziny" liczył będzie jak za zwykłą godzinę, godziny "nadliczbowe" nie
    > będą wliczane do limitu kwartalnego nadgodzin - no bo przecież według
    > Twojej teorii liczy sie dopiero od pełnego etatu.

    No i w którym miejscu ten wyzysk?
    Załużymy że faktycznie pracuje 8 godzin (pełen etat).
    Zarówno przy oficjalnym zatrudnieniu na pełen etat, jak i przy
    oficjalnym zatrudnieniu na 1/8 etatu otrzyma faktycznie tyle samo
    pieniędzy. Czyli stawkę godzinową pomnożoną przez liczbę faktycznie
    przepracowanych godzin. W obu wypadkach nie ma godzin nadliczbowych.
    Przy założeniu że faktycznie pracuje 10 godzin dziennie - w o bu
    wypadach są 2 godziny nadliczbowe. Wiec o co ci chodzi? Bo nie rozumiem.

    > Genialny sposób na wyzysk i niewolnictwo - o ile Twoja teza jest zgodna z
    > prawem pracy - bo tego nie sprawdzałem.

    Wyzysku jak wyżej widać nie ma. A teza jest zgodna z prawem pracy.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam