  • Data: 2003-11-23 23:48:43
    Temat: Re: Nabity w butelkę przez ISP !!!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz M wrote:

    > Mam umowę: " X zobowiązuje się do
    > udostępnienia w ramach usługi Abonentowi szybkość łącza do 512Kb/s" -
    > gwarantowaną mam
    > 0-bez CIR (jest tylko do 512Kb/s).

    No to wiesz... jak dali by nagle 1Mbit to bylo by to zlamaniem warunkow
    umowy, natomiast to ze bedziesz mial <=512kbit t ojest wyraznie napisane.

    Jest to oczywiscie troche glupie... mniej wiecej jak w sklepie sprzedawali
    by "do 5kg jablek", a po zakupie okazuje sie ze to jedno jablko i to
    robaczywe ;)

    Sam Internet tak juz skonstruowany jest ze transferu "skadkolwiek"
    zagwarantowac sie nie da.

    CIR to tez gwarancja na ktorka mete - to ze masz CIR 128kbit nie oznacza ze
    odemnie z serwera sciagniesz cokolwiek z ta predkoscia, sciagniesz z ta z
    ktora moj serwer pozwoli.

    A niestety, ISP sa nieuczciwi i podlaczaja po 100 osob do DSL-a 512 mowiac
    ze lacze bedzie 512kbit. A i znam jeden przypadek providera ktory w
    materialach reklamowych pisal o laczy 100MBit (tyle wynosi predkosc sieci
    lokalnej w ktorej znajduja sie uzytkownicy z jednego bloku), dalej bylo
    1Mbit.

    Jak ja instalowalem sieci to zawsze byla informacja o tym jakie bedzie lacze
    z internetem, jaka bedzie siec lokalna i co to wszystko w praktyce znaczy
    (czyli czego uzytkownik moze sie spodziewac).