eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa jak maksylamnie dlugi okres moge podpisac umowe uzyczenia? › Re: Na jak maksylamnie dlugi okres moge podpisac umowe uzyczenia?
  • Data: 2003-11-26 13:46:28
    Temat: Re: Na jak maksylamnie dlugi okres moge podpisac umowe uzyczenia?
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bq1pc5$el1$1@inews.gazeta.pl...

    > Sytuacja imho podobna. Telefonia komorkowa daje telefon komorkowy warty
    duzo
    > wiecej niz 1 zl i to musi im sie zwrocic. A ja instaluje infrastrukture,
    > ktora rowniez jest sporo warta i tez chcialbym, zeby mi sie to po jakims
    > czasie zwrocilo.

    Niezupelnie podobna.. Tam przeciez placisz za usluge co miesiac- abonament.
    I taka umowa zabezpiecza operatora przed strata jeslibys rozwiazal umowe
    nestepnego dnia a telefon zatrzymal.
    Tutaj w umowie uzyczenia kozystasz z budynku za darmo (czyli juz masz zysk -
    nie placisz) a po zakonczeniu umowy masz roszczenie o zwrot nakladow na
    rzecz - np.mozesz zabrac z powrotem kable itp. Odsylam do art. 226 KC.

    > No ale podsumowujac. Czy moge zpisac punkt w umowie, ze Administracja moze
    > zerwac umowe tylko w przypadku rowizazania ze mna umowy przez wszystkich
    > abonentow a jednoczesnie lokatorow budynku?

    Zapisac mozna prawie wszystko 353(1) KC. Ale nie zawsze 2 strona sie zgodzi
    na taki zapis...
    A nie sadze zeby sie zgodzili. I tak na tym nie zyskuja oddajac ci czesc
    budynku do bezplatnego uzywania. To ich wlasnosc i moga nie zyczyc sobie (np
    po 10 latach) dalszego kozystania przez ciebie za darmo z ich wlasnosci.