  • 1. Data: 2007-08-02 19:28:16
    Temat: NIespodziewany przelew na konto.
    Od: v...@o...pl

    Witam mam pytanie do osób siedzących w prawie bankowym, moze i
    cywilnym.
    Koleżanka dostała kilka dni temu przelew na swoje konto_ kwota mała/
    duża -4 tysiące z hakiem. Pieniadz e niewiadomo skąd , za co? Pytanie
    czy to juz jego czy prawnie bedzie musial to kiedys oddac? Na
    szczególe przelewu (w bankowaści elektronicznej) nie ma z jakiego to
    konta- jest tylko tytuł przelewu. Czy to błąd w nr konta czy zwarcie
    systemu? Proszę o odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-08-02 19:34:20
    Temat: Re: NIespodziewany przelew na konto.
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Użytkownik wrote:
    >Proszę o odpowiedzi.

    IMO zwykła darowizna na kampanię wyborczą ...

  • 3. Data: 2007-08-02 19:38:28
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Pytanie czy to juz jego czy prawnie bedzie musial to kiedys oddac?

    Absolutnie nie są jego! Moja żona pracuje w banku i co jakiś czas, takie
    sytuacje się zdarzają. Np. błąd w numerze konta niewychwycony przez sumę
    kontrolną, albo dwie osoby o takim samym imieniu i nazwisku. Nawet, jeśli jest
    to pomyłkowa transakcja, to bankowi nie wolno ściągnąć z powrotem takich
    pieniędzy bez zgody klienta. Prawie nigdy nie jest to zaliczane w koszty banku,
    tylko bank po prostu bazpardonowo ściąga pieniądze z pensji pracownika, który
    się zawinił. Wygląda to więc tak, że pracownica sama musi się bujać z klientem.
    A jeśli ten nie chce oddać, to jest płacz, bo nie każdego stać na oddanie
    kilkumiesięcznej pensji. Ludzie często myślą, że bank jest bogaty i jak się
    myli, to jego wina. Nieprawda. Płącą za to ludzie ze swoich niewielkich pensji.

  • 4. Data: 2007-08-02 19:43:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <v...@o...pl> napisał

    > Koleżanka dostała kilka dni temu przelew na swoje konto_ kwota
    > mała/duża -4 tysiące z hakiem. Pieniadz e niewiadomo skąd , za co?
    > Pytanie czy to juz jego czy prawnie bedzie musial to kiedys oddac?

    Nie sposób odpowiedzieć póki nie wiadomo od kogo to i za co.

    > Na szczególe przelewu (w bankowaści elektronicznej) nie ma z jakiego
    > to konta- jest tylko tytuł przelewu.

    I co tam w tytule przelewu podano?

    > Czy to błąd w nr konta czy zwarcie systemu? Proszę o odpowiedzi.

    Zacznij od kontaktu z bankiem. Może są to pieniadze należne a tylko
    niedostatecznie opisane. A jeśli nienależne to oddać będzie trzeba.
    Jeśli to błąd pracownika banku to sami sobie zabiorą. Jeśli błąd
    nadawcy to jeśli nie oddasz po dobroci to po wyroku, z kosztami.

  • 5. Data: 2007-08-02 19:43:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.08.2007 v...@o...pl <v...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > szczególe przelewu (w bankowaści elektronicznej) nie ma z jakiego to
    > konta- jest tylko tytuł przelewu. Czy to błąd w nr konta czy zwarcie

    Jeśli to nie jej pieniądze, to musi być przygotowana, żeby komuś oddać.
    Abstrahując od konkretnych kwestii prawnych - niech tego nie wydaje.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2007-08-02 19:54:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.08.2007 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Zacznij od kontaktu z bankiem. Może są to pieniadze należne a tylko
    > niedostatecznie opisane. A jeśli nienależne to oddać będzie trzeba.
    > Jeśli to błąd pracownika banku to sami sobie zabiorą.

    Oj, ale to chyba wyłącznie w przypadku, jeśli umowa lub regulamin to
    przewidują. W innym razie to bank ponosi ryzyko, oddaje nadawcy i potem na
    ogólnych zasadach żąda zwrotu od omyłkowego odbiorcy.

    A nie każda umowa to przewiduje. Moje np nie.

  • 7. Data: 2007-08-02 19:57:32
    Od: "Fatrix" <fatrix[{@}]poczta.neostrada.pl>

    A ja się podepnę - kolega ma wręcz odwrotną sytuację - w Agencji PKO BO
    wpłacał 30 zł i pomylił jedną cyferkę.

    Co teraz powinien zrobić?

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 8. Data: 2007-08-02 20:05:47
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik *v...@o...pl* w wiadomości o kryptonimie
    "1...@z...googlegroups.c
    om" napisał:

> [...]
    > duża -4 tysiące z hakiem. Pieniadz e niewiadomo skąd , za co? Pytanie
    > czy to juz jego czy prawnie bedzie musial to kiedys oddac?

    A tak pomijając kwestie prawne i rozważając czystą ludzką uczciwość, to co
    byś zrobił?

    [----]
    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2007-08-02 20:08:57
    Od: v...@o...pl

    Zostawił sprawę i poczekal z miesiąc czy ktos zacznie cos węszyć. Albo
    wrzuciił to na jakas lokate by procent rósł albo jakies akcje.

  • 10. Data: 2007-08-02 20:19:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Oj, ale to chyba wyłącznie w przypadku, jeśli umowa lub regulamin to
    > przewidują.

    Oczywiście.

    > A nie każda umowa to przewiduje. Moje np nie.

    Hmm... dziwne. A regulamin czytałeś od deski do deski?
    Może jest coś małym druczkiem?
    Myślałem że to standard.