  • 1. Data: 2006-06-07 08:13:24
    Temat: NIEZAPLACONA FAKTURA - CO ROBIC?
    Od: "Weronika" <w...@h...pl>

    Witam,

    W swoim czasie wykonalam jako firma pewna
    usluge. Odbiorca uslugi byla osoba prywatna.
    Osoba prywatna otrzymala oczywiscie
    fakture VAT na okreslona kwote.

    W momencie wreczania tej faktury,
    osoba ta oswiadczyla, ze nie zaplaci
    mi ani grosza.
    Fakture po prostu nie przyjela
    (czyli moja kopia nie jest podpisana).

    Co w takim razie mozna zrobic?
    Czy jest jakies prawne wyjscie?
    Prosze o porade mozliwie krok po kroku.

    Z gory dziekuje
    Weronika

  • 2. Data: 2006-06-07 08:29:08
    Temat: Re: NIEZAPLACONA FAKTURA - CO ROBIC?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@h...pl> napisal(a):
    > Witam,
    >
    > W swoim czasie wykonalam jako firma pewna
    > usluge. Odbiorca uslugi byla osoba prywatna.
> [...]

    A masz jakąś umowę, zamówienie? Jakiś papier, z którego wynika co
    miałaś zrobić, a w zamian za co ile miał odbiorca zapłacić? Jeśli nie,
    to pogódź się ze stratą.

    > Fakture po prostu nie przyjela
    > (czyli moja kopia nie jest podpisana).

    A to nie ma specjalnego znaczenia.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-06-07 08:42:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Weronika wrote:

    > W swoim czasie wykonalam jako firma pewna
    > usluge. Odbiorca uslugi byla osoba prywatna.
> [...]

    A co było wcześniej? Pisemna umowa? Protokół przekazania? Podpisany?
    Nie? A są świadkowie? Inne metody odowodnienia uzgodnionej ceny i faktu
    wykonania prac? Jakie to były prace? Coś z prawa autorskiego? Skąd my
    mamy to wiedzieć? Wróżki szukasz czy jasnowidza?

  • 4. Data: 2006-06-07 08:52:47
    Od: "Weronika" <w...@h...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > A masz jakąś umowę, zamówienie? Jakiś papier, z którego wynika co
    > miałaś zrobić, a w zamian za co ile miał odbiorca zapłacić? Jeśli nie,
    > to pogódź się ze stratą.

    Tak. Mam umowe na wykonanie uslugi, ktora ta umowa
    zostala sporzadzona w styczniu 2006r.
    Mam tez podpisany spis odebranych dokumentow,
    ktore jako firma sporzadzilam i ktore wykonalam
    na kanwie umowy o wspolpracy podpisanej w styczniu
    2006r.

    Weronika

  • 5. Data: 2006-06-07 08:54:16
    Od: "Weronika" <w...@h...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w

> [...]
    > wykonania prac? Jakie to były prace? Coś z prawa autorskiego? Skąd my
    > mamy to wiedzieć? Wróżki szukasz czy jasnowidza?

    Byla pisemna umowa. Protokol przekazania pracy takze sie znajdzie.
    Wszystko podpisane. Swiadek tez sie znajdzie, ale to bedzie moj
    pracownik, wiec nie wiem czy bedzie wiarygodny.

    To byly sporzadzone pisma prawne na kanwie umowy
    sporzadzonej w styczniu 2006r.

    Weronika

  • 6. Data: 2006-06-07 09:01:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@h...pl> napisal(a):
> [...]
    > Mam tez podpisany spis odebranych dokumentow,
    > ktore jako firma sporzadzilam i ktore wykonalam
    > na kanwie umowy o wspolpracy podpisanej w styczniu

    No to do sądu.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 7. Data: 2006-06-07 09:12:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Weronika wrote:

> [...]
    > Mam tez podpisany spis odebranych dokumentow,
    > ktore jako firma sporzadzilam i ktore wykonalam
    > na kanwie umowy o wspolpracy podpisanej w styczniu

    1) Wyslac FV poleconym. Czekac.
    2) wyslac pierwsze wezwanie do zaplaty. Czekac.
    3) Wyslac ostatnie przedsadowe wezwanie do zaplaty. Czekac.
    4) Zlozyc sprawe w trybie upominawczym(?). Czekac.
    5) Jak sie odwolaja, zlozyc w nakazowy(?). Czekac.
    6) Przekazac sprawe do komornika. Czekac.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 8. Data: 2006-06-07 09:14:12
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Hikikomori San wrote:

> [...]
    > 4) Zlozyc sprawe w trybie upominawczym(?). Czekac.
    > 5) Jak sie odwolaja, zlozyc w nakazowy(?). Czekac.
    > 6) Przekazac sprawe do komornika. Czekac.

    Aha, w wiekszosci wypadkow wystarcza dojscie do pkt. 2)

    :)

  • 9. Data: 2006-06-07 09:33:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1) Wyslac FV poleconym. Czekac.
    > 2) wyslac pierwsze wezwanie do zaplaty. Czekac.

    Fakturę i wezwanie do zapłaty można wysłać razem. Będzie o jedno "czekać"
    mniej.

    > 3) Wyslac ostatnie przedsadowe wezwanie do zaplaty. Czekac.

    Zbędne.

    > 4) Zlozyc sprawe w trybie upominawczym(?). Czekac.

    OK.

    > 5) Jak sie odwolaja, zlozyc w nakazowy(?). Czekac.

    Nie. Po prostu będzie normalny proces.

    > 6) Przekazac sprawe do komornika. Czekac.

    Po otrzymaniu nakazu zapłaty/wyroku, po jego uprawomocnieniu i po nadaniu
    mu klauzuli wykonalności. Wcześniej jeszcze trzeba będzie zapłacić sądowi
    parę złotych - przyjdzie wezwanie.

  • 10. Data: 2006-06-07 13:20:43
    Od: stern <s...@0...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > 4) Zlozyc sprawe w trybie upominawczym(?). Czekac.
    > 5) Jak sie odwolaja, zlozyc w nakazowy(?). Czekac.

    mógłbyś mi wyjasnić w jaki sposób "składa się sprawę w trybie upominawczym"?

    Następnie jak z tej sprawy robi się postępowanie nakazowe?

    Musiałem przeoczyć jakąś istotną zmianę w kpc.

    485 kpc litościwie pominę.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911