  • 1. Data: 2006-03-30 13:28:04
    Temat: NFZ i zwrot kosztów za leczenie.
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Witam. Temat dotyczący służby zdrowia, ale mam nadzieję, że TG.

    Może po prostu już Ktoś przerabiał taką sytuację, w której się znalazłem.
    Płacę regularnie składki na uzbezpieczenie zdrowotne ( właściwie płaci mój
    zakład pracy ). Pewnego dnia wyjechałem w góry i tam skorzystałem z kilku
    zabiegów ( przepisanych przez lekarza pierwszego kontaktu na miejscu w
    sanatorium ), ale z racji braku legitymacji ubezpieczeniowej, musiałem za
    wszystko zapłacić z własnej kieszeni. Posiadam kartę zabiegów ( ale to chyba
    mało ważny dokument ) oraz fakturę za przebyte zabiegi ( mam nadzieję, że to
    rzecz ważniejsza ).

    No i do rzeczy : Czy mogę ubiegać się jakoś o zwrot tej kwoty z faktury ?
    W czasie zabiegów byłem jak najbardziej płatnikiem składki ubezpieczenia
    zdrowotnego, tylko nie miałem prz sobie wszystkich niezbędnych dokumentów.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-03-30 19:48:40
    Temat: Re: NFZ i zwrot kosztów za leczenie.
    Od: "MirekS" <X...@w...pl>

    > sanatorium ), ale z racji braku legitymacji ubezpieczeniowej, musiałem za
    > wszystko zapłacić z własnej kieszeni.

    Znajdowałem się w podobnej sytuacji - jako dowód ubezpieczenia wystarczył
    przefaksowany ode mnie z pracy dowód wpłaty składki do ZUS.

    Pozdrawiam, Mirek.

  • 3. Data: 2006-03-30 19:55:24
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "d852" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > mysle, ze najwazniejsze, czy zaklad swiadczacy te uslugi mial kontrakt z
    > NFZ na ich wykonywanie

    Tak. Gdybym miał ze sobą legitymację czy tzw. pasek płacowy nie musiałbym
    nic płacić.
    Zapłaciłem gotówką za coś co mi się należało za darmo ( no nie do końca
    darmo - co miesiąc płacę składkę ) i teraz zastanawiam się, czy mogę się
    jakoś ubiegać o zwrot.

  • 4. Data: 2006-03-30 19:57:01
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MirekS" <X...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znajdowałem się w podobnej sytuacji - jako dowód ubezpieczenia wystarczył
    > przefaksowany ode mnie z pracy dowód wpłaty składki do ZUS.

    Moja sytuacja w tej chwili jest o tyle inna, że ja już zapłaciłem ;)
    Czy to już jest "przegrana" kwestia, czy na podstawie faktury mogę się jakoś
    ubiegać o zwrot kosztów ?
    Płacę przecież regularnie te składki a gapowe zapłaciłem tylko dlatego, że
    nie miałem wtedy przy sobie odpowiedniego dokumentu.

  • 5. Data: 2006-03-30 20:43:44
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

  • 6. Data: 2006-03-31 20:10:53
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Zapłaciłem gotówką za coś co mi się należało za darmo ( no nie do końca
    > darmo - co miesiąc płacę składkę ) i teraz zastanawiam się, czy mogę się

    wydaje mi sie, ze tak. ja bym walczyl

  • 7. Data: 2006-03-31 20:18:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    d852 [###d...@p...onet.pl.###] napisał:

    Generalnie na Twoim miejscu zwrócił bym się z tym pytaniem do
    najbliższego Ci oddziału NFZ przesyłając na początek kserokopię
    faktury. Moim zdaniem bezprawne uzależniono wykonanie Ci świadczenia z
    ubezpieczenia od okazania dokumentu. Z tego co pamiętam, to w opisanym
    przez Ciebie wypadku, gdy po prostu nie posiadasz go przy sobie możesz
    im je nadesłać w jakimś tam terminie po zakończeniu leczenia nawet.
    Ale to będzie wiedział NFZ.

  • 8. Data: 2006-03-31 20:22:48
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    > wydaje mi sie, ze tak. ja bym walczyl
    To podpowiedz dobry człowieku jak i z kim. Konkretnie.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2006-03-31 20:30:13
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > najbliższego Ci oddziału NFZ przesyłając na początek kserokopię
    > faktury. Moim zdaniem bezprawne uzależniono wykonanie Ci świadczenia z

    Bezprawnie ? Chyba w takich sytuacjach dokumenty należy okazywać ? Ja tu
    naprawdę nie liczę na jakąś darowiznę dla siebie.

    > Z tego co pamiętam, to w opisanym
    > przez Ciebie wypadku, gdy po prostu nie posiadasz go przy sobie możesz
    > im je nadesłać w jakimś tam terminie po zakończeniu leczenia nawet.

    A jak bym blefował i niczego nie dosłał ? Kto poniesie koszta ?

    > Ale to będzie wiedział NFZ.

    Spróbuję. Dzięki za rady.

  • 10. Data: 2006-04-03 21:17:42
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    > Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To podpowiedz dobry człowieku jak i z kim. Konkretnie.

    sorki ale okazuje sie,ze juz nie
    bylo tak i mozna bylo odzyskac kase z NFZ
    ale przed paroma dniami sad najwyzszy bodajze rozstrzygnal jedna sprawe
    orzekajac, ze w przypadkach gdy pacjent zaplacil to nfz nie musi mu zwracac
    pieniedzy :(