    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NFZ
    Date: Thu, 01 Sep 2005 19:16:29 +0200

    dominik wrote:
    > P.S. Ja to tlumaczylem tym, ze moze lekarze maja jakies limity
    > przyjmowanych pacjentow dziennie, i dlatego mnie skasowal za wizyte...bo
    > w rejestracji owej przychodni wisi sobie informacja: "rejestrujemy
    > dziennie tylko 3 pacjentow".

    To oznacza, że NFZ refunduje im dziennie tylko 3 pacjentów.
    Czyli że na więcej się z tym gabinetem nie umówił w kontrakcie, który z
    nim zawarł.
    To taka fikcja, dzięki której NFZ oszczędza pieniądze. Umawiają się z
    przychodnią obsługującą np. 30 pacjentów dziennie. Ale umawiają się
    tylko na 3. Tam i tak przyjdzie 30. Będą ubezpieczeni i mają prawo do
    bezpłatnej wizyty. Tylko że NFZ za nich nie zapłaci, bo sobie inaczej
    wyliczył. Lekarze najpierw rejestrowali wszystkich pacjentów i potem
    zgłaszali się po zwrot pieniędzy od NFZ. W końcu pieniądze miały "iść za
    pacjentem" i najpierw mgliście im obiecywano zwroty w takich sytuacjach.
    Ale zwrotów nie było. W tym czasie sporo szpitali stanęło na granicy
    bankructwa. Żeby tego uniknąć państwo gwarantuje ich długi. W ten sposób
    długi szpitali znakomicie się sprzedają, a za wszystko i tak płacimy my,
    tylko że z odsetkami. Przychodnie też zrozumiały, że nie mogą przejmować
    na siebie długów NFZ wobec pacjentów i skoro mają umowę na 3 osoby, to
    przyjmują z NFZ 3, a resztę prywatnie. Gdyby powstały prywatne kasy
    chorych zamiast NFZ-u, to problem sam by się rozwiązał, a tak to jest
    jak jest.
    Jeśli masz rachunek, to możesz próbować zażądać zwrotu pieniędzy od NFZ.
    --
    MArta
    m...@N...pl