  • 1. Data: 2002-02-13 13:14:39
    Temat: NAGANY !!!!
    Od: "olo" <z...@f...onet.pl>

    Witam.

    Ostatnio w firmie, w ktorej pracuje nastala dziwna "moda" na rozdawanie
    nagan i upomnien pracownikom. (glownie z artykulu 108 kodeksu pracy). Powody
    tych nagan sa bardzo blache a nieraz smieszne.
    Uwazam, ze jest to chyba robione celowo. tylko nie wiem w jakim konkretnie
    celu. Co pracodawca ma z takich nagan. Czy moze pozniej zwalniac ludzi na
    podstawie tego? Dodam, ze od czasu do czasu zwalniaja po kilka osob.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-02-14 09:21:55
    Temat: Re: NAGANY !!!!
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Użytkownik "LFC" <l...@m...zdnet.com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "olo" <z...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powody
    > >
    > Wydaje się, że jest to cwane podejście do zagadnienia. Po co zwalniać
    ludzi
    > "z przyczyn zakładu pracy" i dawać im odprawy, albo nie daj boże wejść w
    > zwolnienia grupowe, jeżeli można tak podziałać, że kilku ludzi załapie po
    2,
    > 3 nagany i można ich spokojnie zwolnić za niewłaściwe wykonywanie
    > obowiązkówa a nawet jeśli nie, to bedą chodzić jak szwajcarskie zegarki z
> [...]

    Na szczęście jest kodeks pracy i dość propracownicze sądy:

    Art. 112. § 1. Jeżeli zastosowanie kary nastąpiło z naruszeniem przepisów
    prawa, pracownik może w ciągu 7 dni od dnia zawiadomienia go o ukaraniu
    wnieść sprzeciw. O uwzględnieniu lub odrzuceniu sprzeciwu decyduje
    pracodawca po rozpatrzeniu stanowiska reprezentującej pracownika zakładowej
    organizacji związkowej. Nieodrzucenie sprzeciwu w ciągu 14 dni od dnia jego
    wniesienia jest równoznaczne z uwzględnieniem sprzeciwu.

    § 2. Pracownik, który wniósł sprzeciw, może w ciągu 14 dni od dnia
    zawiadomienia o odrzuceniu tego sprzeciwu wystąpić do sądu pracy o uchylenie
    zastosowanej wobec niego kary.

    § 3. W razie uwzględnienia sprzeciwu wobec zastosowanej kary pieniężnej lub
    uchylenia tej kary przez sąd pracy, pracodawca jest obowiązany zwrócić
    pracownikowi równowartość kwoty tej kary.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-14 09:42:45
    Od: "LFC" <l...@m...zdnet.com.pl>

  • 4. Data: 2002-02-14 12:23:08
    Od: "olo" <z...@f...onet.pl>

> [...]
    jego
    > wniesienia jest równoznaczne z uwzględnieniem sprzeciwu.

    Wlasnie tu jest problem. Mam dosyc impulsywnego szefa i kiedys po napisaniu
    takiego sprzeciwu 4 osoby zwolnil z czego 3 przywrocil do pracy po jakims
    tam czasie a jedna poprostu wyleciala. :(((
    Pozdrawiam
    Olo

  • 5. Data: 2002-02-14 16:45:52
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "olo" napisał w wiadomości:

> [...]
    > takiego sprzeciwu 4 osoby zwolnil z czego 3 przywrocil do pracy po jakims
    > tam czasie a jedna poprostu wyleciala. :(((

    O kurde. Przypomina mi się mój ostatni pracodawca, też taki debil widać
    takich nie jest mało. Koleżanka wyleciała z pracy za to, że nie
    posegregowała kopii klientowi po skopiowaniu ich nadmienie że klient nie był
    oburzony a tylko znajomym szefa.

    Serwiz