    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mundurki w szkole
    Date: Thu, 23 Nov 2006 22:28:59 +0100

    Andrzej Lawa wrote:

    > Argh... Zrozum, że tutaj chodzi o zupełnie inną sytuację: dziecko chodzi
    > do szkoły "cywilnej", a tu nagle jakiś dupek ni z gruszki ni z
    > pietruszki i przy poparciu znikomego odsetka zainteresowanych chce
    > wprowadzić mundurki żeby być "trendi", pokazać, że coś robi oraz
    > podlizać się naczialstwu.

    Widac nie znikomy odsetek byl calkowicie niezaintersowany problemem.

    > To ma być wzorzec dla młodzieży?

    Historia oceni ;)

    > Brak dostrzegania długofalowych skutków tego typu postaw.

    Jakie dlugowalowe (negatywne) skutki prorokujesz dla mundurków w
    szkolach?

    > Jak w opisywanym przypadku.

    IMHO to nie nagle.

    > Wzór stroju, a zwłaszcza pewnych jego elementów zdobniczych, może
    > stanowić wzór zastrzeżony.

    1) mozna nie zmaieszczac wzorow zastrzezonych
    2) czy uzycie zastrzezonego wzoru jestr scigane w postepowaniu karnym?

    > Ty. Utożsamiasz wprowadzenie munduru z elitarnością.

    A jak tam miales zajecia ze zbiorami i podziorami juz w szkole? Czy cie
    nei wpuscili w schlinej koszulce?

    > Czyli z jakiegoś tajemniczego powodu ubieranie "niedojrzałych" w mundury
    > jest konieczne i pozytywne, a dojrzałych już nie?
    >
    > Jesteś w stanie to jakoś rozwinąć?

    Jestes w stanie zaprzeczyc?

    > Zauważ, że tutaj mamy głos rodzica.

    Ktorego mierzi jedynie aspekt finansowy i fakt,z e mundurek bedzie na
    pol roku.

    > Poza tym co to za "kierowanie" w
    > postaci ujednolicania i obrabowywania z tożsamości?

    Znaczy nazwiska im zabiora? Imiopna tez? Kazdy bedzie sie nazywal tak
    jaki ma pesel?

    Tozsamosc to chyba cos innego niz ubranie? :>

    > Może do razu nadać
    > uczniom numery i zwracać się do nich tylko takim identyfikatorem? (dla
    > wygody można ten numer gdzieś wytatuować - np. na przedramieniu).

    Widze, ze chcialbys miec porzadek po staremu. ;]

    > 8-całowanie ziemi, po której stąpa dyrektor.

    Obawaim sie, ze wyimaginowales sobie 8 - bo lepiej pasuje do twojej
    koncepcji ;)

    > Czyli bezmyślnie będziesz się stosować do każdej, nawet najgłupszej,
    > zasady, którą ci ktoś spróbuje narzucić?

    Jesli ta zasada mi nie szkodzi, a jednoczesnie ulatwia zycie - to czemu
    nie.

    Ale sztuki kompromisow niektorzy nie sa w stanie opanowac...

    > OK, to jak się do mnie zwracasz, to masz się do mnie zwracać per "Jaśnie
    > Oświecony i Nieomylny, Wielmożny i Łaskawy Panie i Władco" a o sobie
    > mówić "uniżony, plugawy sługa, niegodny łaski rozmowy z Jego
    > Wielmożności". ;->
    >
    > Co powiesz na taką zasadę? ;->

    Nic.

    Bo za stosowanie sie do niej nie widze zadnych plusow dla siebie, ani
    konsekwencji za niestosowanie.

    > Ja się pytałem o uzasadnienie, a nie o twoją prywatną opinię.

    ale moja prywatna opinia to moje uzasadnienie.

    > Mam rację ponieważ każdy kto celowo i z premedytacją się ze mną nie
    > zgadza, to idiota ;->

    No coz, jak zwykle mnie zwyzywales, ale ja rozumiem, ze to taki styl
    dyskusji ;) Dlatego jak na pl.regierz posucha i wszyscy gadaja o
    gornikcha lubie sobie tak ponawijac na innej grupei ;)

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji