    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mundur galowy
    Date: Fri, 9 Jun 2023 21:33:46 +0200

    W dniu 09.06.2023 o 20:53, Shrek pisze:

    > To jest rozporządzenie o tym jak ma wyglądać umundurowanie. Do munduru
    > możesz sobie przypinać to co w tym rozporządzeniu a nie co się komu podoba.

    No i mowa o innych odznakach, a zatem ... o co chodzi?

    > W sumie to nie mam. Teoretycznie zięba ma.

    Sądzisz, że On czyta takie periodyki i się nimi przejmuje? Wątpię.

    > Piszą, że pytali hamburgerów.

    No rozumiem i rozumiem, że też mi nie odpowiesz, kogo, bo też nie wiesz.
    Ale wnosząc po reszcie artykułu, to są podstawy do obaw, czy to ogarnęli
    właściwie. Na pewno nie mają racji co do konieczności uzyskania przez
    Generała zgody Prezydenta oraz zakazu noszenia takiej odznaki do
    polskiego munduru. To nieco podważa moje zaufanie do reszty materiału,
    bo wygląda na to, że niezbyt merytoryczny był ten dziennikarz.

    > Bez sensu - odpowiedzieli by, że odmawiają odpowiedziedzi.

    Zgadzam się z Tobą. Tylko pytanie, o co dokładnie ktoś zapytał i jaka
    była dokładnie odpowiedź. Bo jeśli zapytali przykładowo "za co dostał"
    powiedzmy Ambasady USA, to mogli uzyskać odpowiedź, że nic im na ten
    temat nie wiadomo, by dostał. Ktoś mógł nie ogarnąć, co to dokładnie
    jest i kogo należy odpytać - przy czym to moje obawy, a nie wiedza, bo
    może rzetelnie odpytali wszystkie dowództwa piechoty i oddziałów
    specjalnych uprawnione do nadania odznaki. Z tego co przetłumaczyłem
    translatorem, to do odznaki przedstawia dowódca działań, zaś daje ją
    dowództwo. Jakie? No bo to może być powiedzmy jakieś lokalne dowództwo.
    Amerykanie nie mają dowodów osobistych. Sądzisz, że mają centralną
    ewidencję odznak? Znalazłem po angielsku regulamin i translatorem top
    tłumaczyłem. Jeśli czujesz się na siłach, to spróbuj sam rozkminić, to
    to nadaje. Bo w necie sporo jest kiedy, ale pewnie mają do tego jakąś
    instrukcję, jak to nadawać.

    Ja mam jeszcze jeden pomysł, ale to jest mój wymysł, a nie jakakolwiek
    wiedza merytoryczna. Zdarza się, że podczas współdziałania otrzymuje się
    od kolegów z innej Policji jakąś odznakę. Nikt nie bada, co to dokładnie
    jest. Ja, by się dowiedzieć, co to za odznaka na mundurze Generała, to
    musiałem chwilę poszukać przy pomocy GOOGLE. Przyznam, że nie
    wiedziałem, co to jest bez pomocy Google.

    Mam sam kilka takich pamiątek i przyznam, że nie wpadł bym na pomysł
    ubrania tego do munduru. Mam je w pracy wbite w taką korkową tabliczkę
    na ścianie oraz ustawione na półkach. Ale jeśli ktoś z amerykańskich
    kolegów uhonorował taką odznaką Generała, a ten nie zbadał, że to
    prezent od kolegi, a nie oficjalne odznaczenie, to ... - ale ufam, że to
    nie to, bo by to dość "słabo" wyszło.

    Ponieważ noszenie publicznie odznaczenia bez uprawnień to wykroczenie,
    to zakładam, ze to ktoś wyjaśni. Z tym, ze publiczne pomówienie Generała
    o takie wykroczenie - jeśli by to była nieprawda - to jest dla Redaktora
    Naczelnego dość "gardłowa" sprawa.
    --
    (~) Robert Tomasik