    From: Pyrtek <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Montaż anteny na elewacji budynku
    Date: Thu, 27 May 2010 07:17:56 +0200

    slawek7 pisze:
    > Jedyne co mogę wam odpowiedzieć to serdeczne życzenia znalexienie sie
    > w dokładnie takiej samej sytuacji jak moja bo może wtedy ogarniecie
    > problem.
    > Ja osobiście nie widzę problemu w w wywierceniu 4 otworów przez
    > ociplenie, bo niby współczynniki izolacji sie zmienią?

    Nie p..ł byś takich głupot.
    Widziałeś "przekrój" ocieplenia, albo jak się je robi?

    To 15cm styropianu, a na tym 3mm kruchego tynku akrylowego.
    Do czego chcesz przyśrubować tę antenę? Do tych 3mm tynku, czy do
    styropianu?
    Bo jeśli chcesz do podłoża (ściany), to aby ruchy anteny pod wpływem
    wiatru (liczy się nacisk 100kg na 1m2 powierzchni) nie rozkruszyły
    tynku, to pręty muszą być co najmniej "fi 10" (i to z nie-byle-jakiej
    stali) i zakotwione na kolejne 10cm w ścianie. Trzeba jeszcze zapewnić,
    żeby nie naruszono wodoszczelności pokrycia i żeby płytka wspornika nie
    opierała się na tynku.

    Spółdzielnia (zarządca) powinna:
    - wskazać swojego (certyfikowanego) wykonawcę, albo:
    - wydać warunki i nakazać wykonanie roboty pod stałym nadzorem swojego
    insp. nadzoru bud.

    ... a nie ma tam balkonów? Ścianki boczne nie są ocieplane...

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek