  • Data: 2006-09-23 14:06:02
    Temat: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Od: WOJSAL <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik scream napisał:

    > 1) Pracodawca wcale nie musi ich o tym informowac.
    > 2) Komputery sa wlasnoscia pracodawcy, oprogramowanie na nich takze, moze
    > on wiec robic z nimi co mu sie podoba.

    Czy prawo wlasnosci oznacza prawo do nieskrepowanego
    dysponowania wlasnoscia?

    Toalety na ternie zakladu tez sa wlasnoscia pracodawcy.
    Czy moze zainstalowac w toaletach zakladowych kamery i
    "robic z nimi co mu sie podoba"?

    Czy pracodawca (np. wojsko, policja) moze kogos zastrzelic pistoletem
    firmowym?

    Tak wiec co innego prawo wlasnosci a co innego zakres dysponowania
    wlasnoscia.

    A wracajac do problemu zgloszonego przez przedmowce:
    Pracodawca musi zawsze liczyc sie z prawem do prywatnosci (np.
    prywatnosci koresponencji).

    > 3) Pracownicy w godzinach pracy, korzystajac z firmowych komputerow powinni
    > zajmowac sie praca, czyli - nie gadac z kumplami na GG, nie pisac maili do
    > przyjaciolki, nie sprawdzac na stronie banku czy dostali pensje na czas.

    A to juz zalezy od umowy, zwyczajow panujacych w firmie.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL