    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moja podloga, czy sufit sasiada
    Date: Tue, 17 Aug 2004 08:35:52 +0000 (UTC)

    Cinas NOne wrote:

    > Witam!
    >
    > Problem jest nastepujacy. Jest sobie rura kanalizacyjna poprowadzona w
    > podloge mojego mieszkania, wychodzaca nastepnie z sufitu sasiada
    > pietro nizej. Pewnego dnia u sasiada na suficie wokol rury pojawily
    > sie zacieki (zaczela nawet kapac woda) - u mnie jednak na podlodze
    > sucho. Kto w takim wypadku powinien ponosic koszty remontu?
    > Pozdrawiam
    >
    > Cinas NOne

    Ojoj!
    Poradzę coś - bo miałem dokładnie to samo. Nie prawniczo, tylko
    hudraulicznie...
    Więc tak:
    Te rury w przechodzące przez podłogę/sufit są cholernie grube i
    żeliwne. Szansa że to właśnie ta rura poszła w diabły, jest niewielka.
    Przecieka wokół niej. Ale co przecieka?
    U mnie było tak:
    odpływ z umywalki wpuszczony w tę rurę był praktycznie nie
    uszczelniony. A dokładniej - kiedyś był. Reklamówką. Ta reklamówka w
    końcu wpadla do rury i ją przytkała. I jak się lało wodę w umywalce, to
    nie spływała i wybijała górą, pomiędzy rurą odpływu a ściankami tego
    odprowadzenia.
    Coś w ten deseń:
    | |
    | |
    | | | |
    | | | |
    | |
    | |
    |##### |
    |##### |

    # - to ta reklamówka nieszczęsna.

    całość była obudowana takim gzymsikiem.
    Efekt:
    sąsiadka z dołu miała rudy sufit. U mnie w łazience było sucho, ale
    woda spływa po stropie w kierunku sciany łazienki wspólnej z pokojem. I
    w pokoju na ścianie zaczął od dołu grzyb wyłazić...
    W dodatku była jeszcze pęknięta rurka od doprowadzenia ciepłej wody.
    Skończyło się ogólnym kuciem łazienki, cała wina była po stronie mojej
    instalacji...

    --
    Pozdro
    Massai