  • 1. Data: 2004-10-17 08:23:35
    Temat: Mobbing i jego udowadnianie
    Od: "Ania Przyjemna" <a...@p...net>

    Mam pytanie o następujący przypadek:
    w pewnej firmie osoba jest poddana presji grupy niefomalnej, która między
    sobą a także między innymi osobami deprecjonuje postawę jednego z
    pracowników spoza grupy: rozpowsechnia plotki o jej rzekomej chorobie
    psychicznej i oczernia jej kompetencje. W grupie tej wiodącą rolę odgrywa
    osoba mająca pewne kompetencje kierownicze nad osobą poddanej presji.

    W jaki sposób osoba ta może chronić się przed działaniami mobbingu?

    Jak go może udowadniać?

    1. Może nagrywać na video lub audio wypowiedzi, których nie słyszy i które
    nie są bezpośrednio do niej kierowane?

    2. Czy może zarządać np. udostępnienia archiwów poczty i np. Gadu-Gadu,
    jeśli ma pewność, że w tych medach jest poddawana mobbingowi?

    3. Czy może wywrzeć presję prawną na swojego pracodawcę tak aby nie zostać
    posądzanym o działania aspołeczne i demontujące sprawność działania
    przedsiębiorstwa?

    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-17 11:20:04
    Temat: Re: Mobbing i jego udowadnianie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania Przyjemna" <a...@p...net> napisał w wiadomości

    > 1. Może nagrywać na video lub audio wypowiedzi, których nie słyszy i które
    > nie są bezpośrednio do niej kierowane?

    Nie, bo to podsłuch - najczęściej.

    > 2. Czy może zarządać np. udostępnienia archiwów poczty i np. Gadu-Gadu,
    > jeśli ma pewność, że w tych medach jest poddawana mobbingowi?

    Sama nie. Prokurator albo sąd na jej wnioske już ewentualnie tak.

    > 3. Czy może wywrzeć presję prawną na swojego pracodawcę tak aby nie zostać
    > posądzanym o działania aspołeczne i demontujące sprawność działania
    > przedsiębiorstwa?

    To już delikatna kwestia i trudno na odległość doradzić. Czasami najlepiej
    się takimi plotkami nie przejmować, a same umrą. Takie plotki najczęściej
    się nakręcają, jak zaszczuwany daje po sobie poznać, ze się tym przejmuje.
    Jak przestaje reagować, to ludzie zaprzestają, bo im się szybko nudzi.

  • 3. Data: 2004-10-17 11:40:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 1. Może nagrywać na video lub audio wypowiedzi, których nie słyszy i
    które
    > nie są bezpośrednio do niej kierowane?

    podsluchu nie moze zakldadac, ale moze zapomniec wylaczyc dyktafon ktory
    zostawila
    w biurze :-)

    P.

  • 4. Data: 2004-10-17 12:08:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 17 Oct 2004 08:23:35 GMT, Ania Przyjemna naskrobał(a):

> [...]
    > osoba mająca pewne kompetencje kierownicze nad osobą poddanej presji.
    >
    > W jaki sposób osoba ta może chronić się przed działaniami mobbingu?

    czasami wbrew pozorom warto iść do dyrektora bo wiekszosc z nich mimo
    wszystko stara sie rozbijac takie towarzystwa wzajemnej adoracji chcocby ze
    wzgledu na mozliwe zjawisko dwuwładzy.

    > 1. Może nagrywać na video lub audio wypowiedzi, których nie słyszy i które
    > nie są bezpośrednio do niej kierowane?

    jeżeli jej nie ma tam - to nie może bo to bedzie podsłuch.

    > 2. Czy może zarządać np. udostępnienia archiwów poczty i np. Gadu-Gadu,
    > jeśli ma pewność, że w tych medach jest poddawana mobbingowi?

    zarządac może każdy - skuteczenie jedynie przełożony albo sąd/pip

    > 3. Czy może wywrzeć presję prawną na swojego pracodawcę tak aby nie zostać
    > posądzanym o działania aspołeczne i demontujące sprawność działania
    > przedsiębiorstwa?

    pewnie może, ale my nie wróżki i nie wiemy jaki charakter ma szef :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-10-17 13:38:38
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > czasami wbrew pozorom warto iść do dyrektora bo wiekszosc z nich mimo
    > wszystko stara sie rozbijac takie towarzystwa wzajemnej adoracji chcocby ze
    > wzgledu na mozliwe zjawisko dwuwładzy.

    W niektorych firmach, ktore posiadaja zarzad i takie tam rozne
    szczebelki, skarzenie sie na bezposredniego przelozonego do jego
    szefa, grozi wywaleniem na zbity pysk, bez prawa powrotu z
    wpisem w papiery (cos sie zawsze znajdzie) i roznymi przyjemnosciami.

    Ale sa firmy i firmy.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-10-17 20:41:16
    Od: p...@i...org (Piotr Dembiński)

    "rezist.com" <s...@p...com> writes:

    [...]

> [...]
    > szefa, grozi wywaleniem na zbity pysk, bez prawa powrotu z wpisem
    > w papiery (cos sie zawsze znajdzie) i roznymi przyjemnosciami.

    Czy jest gdzieś wiarygodna lista takich 'nieprzyjaznych' firm?
    Tak z ciekawości :)

  • 7. Data: 2004-10-17 21:41:42
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Czy jest gdzieś wiarygodna lista takich 'nieprzyjaznych' firm?
    > Tak z ciekawości :)

    Nie wiem nic o przyjaznych czy nie przyjaznych.

    Ale mozesz przyjac ze jesli zarzad ma wiecej niz jedna osobe
    a w firmie stanowisk kierowniczych jest wiecej niz 20 to bardzo
    prawdopodone ze "kapowanie" na przelozonego jest zabronione :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2004-10-18 10:05:58
    Od: p...@i...org (Piotr Dembiński)

    "rezist.com" <s...@p...com> writes:

> [...]
    > a w firmie stanowisk kierowniczych jest wiecej niz 20 to bardzo
    > prawdopodone ze "kapowanie" na przelozonego jest zabronione :)

    ok, zanotowane :)

  • 9. Data: 2004-10-18 13:47:26
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

> [...]
    >
    > 3. Czy może wywrzeć presję prawną na swojego pracodawcę tak aby nie zostać
    > posądzanym o działania aspołeczne i demontujące sprawność działania

    Jeżeli chodzi o mobbing, to nie trzeba niczego udowadniać. składasz zeznania
    a to pracodawca musi udowodnić swoją niewinność... ot taki wyjątek od reguły
    ;-)

    Co więcej - nie może taki pracownik być zwolniony z pracy, Sąd nakaże
    przywrócenie do pracy (o ile będzie się o to w pozwie wnioskować).i bedzie
    to dodatkowy argument przemawiający za winą pracodawcy.

  • 10. Data: 2004-10-18 14:37:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    zeznania
    > a to pracodawca musi udowodnić swoją niewinność... ot taki wyjątek od

    no to przeciez kazdy moze pojsc i to powiedziec w sadzie gdy pracodawca go
    wyrzuci

> [...]
    bedzie
    > to dodatkowy argument przemawiający za winą pracodawcy.

    e tam, powod do zwolnienia zawsze sie znajdzie.

    P.