  • 1. Data: 2003-09-11 07:27:47
    Temat: Mlodziez niepelnoletnia na dyskotekach
    Od: Ariel <a...@w...pl>

    Witam,
    czy jest jakis przepis, który okresla w jakich godzinach moga przebywac
    w miejscach publicznych, np. dyskotekach niepelnoletnie osoby?

    A.

  • 2. Data: 2003-09-11 08:03:41
    Temat: Re: Mlodziez niepelnoletnia na dyskotekach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Generalnie nie ma. Ale zalezy to od tego, co to za mlodziez. Bo jak bardzo
    nieletnia, to ewentualnie moze sie zainteresowac policja gdy bedzie sama
    wracac do domu.

  • 3. Data: 2003-09-11 09:31:31
    Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl>

    Ariel <a...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > czy jest jakis przepis, który okresla w jakich godzinach moga przebywac
    > w miejscach publicznych, np. dyskotekach niepelnoletnie osoby?

    Można w takich przypadkach złożyć doniesienie na Policję i do Sądu Rodzinnego
    o sprawowanie niewłaściwej opieki nad dzieckiem przez rodziców.
    Policja teoretycznie ma obowiązek przekazać delikwenta pod opiekę rodziców,
    Sąd może wymierzyć grzywnę.
    Myślę, że godziną graniczną dla każdego sądu powinna być tu godz. 22.00.

    Jak się uprzesz, możesz też zawiadomić szkołę, ośrodek pomocy społecznej...

    Należy też rozważyć, czy zachowanie nieletniego w dyskotece nie podpada pod
    pojęcie demoralizacji. Wtedy miałby zastosowanie art. 4.1 Ustawy o
    postępowaniu w sprawach nieletnich.

  • 4. Data: 2003-09-13 10:29:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    "RomanG" <r...@N...gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Myślę, że godziną graniczną dla każdego sądu powinna być tu
    > godz. 22.00.
    A ja myśle, że godziną graniczną dla każdego sądu powinna być tu
    godz. 21.59

    > Należy też rozważyć, czy zachowanie nieletniego w dyskotece nie
    > podpada pod pojęcie demoralizacji. Wtedy miałby zastosowanie
    > art. 4.1 Ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich.
    Oczywiste, że przebywanie nieletniego na dyskotece to demoralizacja.
    Przebywanie nieletniego w kinie na ambitnym filmie europejskim jest
    elementem procesu wychowawczego. Pod co podpada przebywanie
    nieletniego na spektaklach teatralnych teatru eksperymentalnego
    oczywiste juz nie jest; powinni wypowiedzieć się biegli w
    postępowaniu przed SRN. ;))))

    --
    pozdro
    poreba ubawiony

  • 5. Data: 2003-09-13 14:31:15
    Od: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl>

    poręba napisał:
    > Oczywiste, że _przebywanie_ nieletniego na dyskotece to demoralizacja.

    Aż tak to bym tego nie uogólniał, poręba ;-)

  • 6. Data: 2003-09-13 19:08:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Aż tak to bym tego nie uogólniał, poręba ;-)
    Ja tylko ponownie "dostosowałem" do ogólnego:
    "w jakich godzinach moga _przebywac_ w miejscach publicznych,
    _np._ dyskotekach niepelnoletnie osoby" zawartego w
    MID: <3...@w...pl>, które ktoś, nie wiedzieć czemu,
    _bardzo_ uszczegółowił ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2003-09-13 19:17:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2003, poreba wrote:

> [...]
    >+ > godz. 22.00.
    >+ A ja myśle, że godziną graniczną dla każdego sądu powinna być tu

    Umówiwszy się że wiemy co chcesz powiedzieć (BTW: skąd wziąłeś
    akurat zbiór niedomknięty o 22:00 ?) to absolutnie się
    nie zgadzam. "21:59" to jest *zdecydowanie* 21:59:00, a to
    *zdecydowanie* łapie się "przed 22:00", podobnie jak
    22:59:58.17 Moje kompy parę cykli zegara jeszcze zdążą
    zaliczyć ;> !

    pozdrowienia :) Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-14 22:18:33
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> niebacznie popelnil
    jan.zabrze.pl:

    > Umówiwszy się że wiemy co chcesz powiedzieć
    Co cieszy mnie niepomiernie...

    >Moje kompy parę cykli zegara jeszcze zdążą zaliczyć ;> !
    A przy tym pozwolę sobie pospekulować: muszą one być _bardzo_
    pełnoletnie jeżeli _parę_.
    Toż to zaledwie 0,033...3 Hz. Buchnąłęś je Babbage'owi? ;)))

    --
    pozdro
    poreba