  • 31. Data: 2005-05-07 07:30:36
    Temat: Re: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie mój problem. Powinni zachomikować 'żużel' z poprzedniego dnia albo
    > rozmienić w banku.

    Twoj problem - bo kefiru nie kupisz. Oczywiscie mozesz z godzinke lub
    dwie podebatowac z obsluga sklepu na temat tego co byli powinni w banku
    rozmienic i byc moze w tym czasie uzbieraja na reszte... ;P

    j.

  • 32. Data: 2005-05-07 07:38:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Nie zrozumiales mnie - co mnie obchodza ich ustalenie z firma obslugujaca
    > platnosci?

    Bo defacto Ciebie one dotycza.

    > Prawnie przyjetym srodkiem platniczym w naszym kraju sa Polskie Nowe Zlote
    > - ktore to posiadam na koncie i mam do nich dostep przy uzyciu wlasnie
    > karty platniczej.

    Polskie Nowe Zloty to sa monety i banknoty. Ty masz dostep do swojego konta
    za posrednictwem firmy obslugujacej platnosci... Lub za pomoca bankomatu z
    ktorego wyjmiesz banknoty i wreczysz sprzedawcy. btw. Masz tez pretensje do
    banku, ze w bankomacie nie wyplacisz kwoty mniejszej niz 10 zl? Bo to
    wlasciwie ten sam problem.

    > No pewnie ze sie im oplaca.
    > Jakkolwiek uwazam, ze takie postepowanie powinno byc zabronione.

    Czyli co? Powinno sie ustalic minimalna cene towaru lub uslugi na
    10 zl? :P

    j.

  • 33. Data: 2005-05-07 07:43:42
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 07.05.2005 Markus Sprungk <z...@c...cy> napisał/a:

    > Klient nie jest *niczym* zaskakiwany. Otrzymuje precyzyjną informacją co mu
    > w danej firmie wolno a czego nie.

    Jestem zaskakiwany - dowiaduje sie PRZY SAMEJ KASIE, po tym jak zrobilem
    przeglad towaru i wybralem to co mnie interesuje (majac 4.8PLN na koncie
    i perspektywe 2-3 obiadow za to moze to potrwac). Potem postalem w
    kolejce, bo sklep dosc spory.

    > Ja rozumiem. Ty nie, ale jak sam powiedziałeś nie jesteś sprzedawcą

    Co za problem wyposazyc sklep w inny terminal, ktory nie laczy sie
    telefonicznie? ;-) Wtedy problem kosztow odpada.

    BTW - masz sygnaturke o jedna linijke za dluga ;-)

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 34. Data: 2005-05-07 07:44:15
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 07.05.2005 Miernik <m...@f...org> napisał/a:

    > Podam przyk?ad ?e nie masz racji:
    > Wizzair, Ryanair itp. doliczaj? op?at? za p?atno?? kart?.
    > Nie widz? w tym nic z?ego. Jak dla mnie mog? dolicza? op?at? inna dl
    > VISA, inn? dla Maestro, i jeszcze za przyj?cie 1 sztuki banknotu i 1
    > monety. Przecie? mo?esz sobie wszystko pododawa? i wiesz ile kosztuje. A
    > ?e to utrudnienie - no có?, zawsze mo?esz zmieni? sklep.

    Tylko podchodzi to pod platnosc w internecie na rzecz zagranicznej
    firmy.

  • 35. Data: 2005-05-07 07:46:12
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 07.05.2005 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:

    > Bo defacto Ciebie one dotycza.

    To dlaczego dowiaduje sie o nich dopiero przy kasie, po spedzeniue 10-15
    minut w sklepie?

> [...]
    > ktorego wyjmiesz banknoty i wreczysz sprzedawcy. btw. Masz tez pretensje do
    > banku, ze w bankomacie nie wyplacisz kwoty mniejszej niz 10 zl? Bo to

    Nie - ide do ajencji banku i wyplacam 1, 2, 5PLN jesli tyle potrzebuje.
    Wole jednak placic karta ;-)

  • 36. Data: 2005-05-07 08:47:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2005 19:04:06 +0000 (UTC), Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz
    naskrobał(a):

    > To czym jest w takim razie karta jak nie srodkiem platniczym?

    elektronicznym środkim płatniczym - niczym wiecej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 37. Data: 2005-05-07 09:07:37
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Sat, 7 May 2005 00:09:12 +0000 (UTC)]:

    > Prawnie przyjetym srodkiem platniczym w naszym kraju
    > sa Polskie Nowe Zlote - ktore to posiadam na koncie
    > i mam do nich dostep przy uzyciu wlasnie karty platniczej.

    No to nie ma problemu! Zrealizuj sobie na szybko ten dostep
    skoro jak sam piszesz go masz, i zaplac gotowka :)

    Sklep jest od sprzedawania, nie od realizowania Twojego dostepu
    do Twojego konta. Robi to czasami bo mu sie to oplaca a Tobie
    ulatwia zycie, ale jak to sie przestaje oplacac to trudno,
    organizacja charytatywna to nie jest ;)

    Kira

  • 38. Data: 2005-05-07 09:09:18
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz [Sat, 7 May 2005 07:46:12 +0000 (UTC)]:

    > To dlaczego dowiaduje sie o nich dopiero przy kasie,
    > po spedzeniue 10-15 minut w sklepie?

    A to owszem, powinno byc zabronione. Tak sie juz tez pare
    razy nacielam i wkurzona bylam solidnie. Tyle ze to nie ma
    zwiazku z limitami, tylko z brakiem cholernych oznaczen
    w widocznych miejscach.

    > Nie - ide do ajencji banku i wyplacam 1, 2, 5PLN jesli
    > tyle potrzebuje.

    No. To majac karte tez sobie mozesz pojsc, wyplacic
    i zrobic zakupy za 4,80 ;)

    Kira

  • 39. Data: 2005-05-07 10:17:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    [...]

    > To dlaczego dowiaduje sie o nich dopiero przy kasie, po spedzeniue 10-15
    > minut w sklepie?

    Czemu dowiadujesz sie w sklepie? Hmm... Bo nie dowiedziales sie przed pojsciem
    do sklepu?

    > Nie - ide do ajencji banku i wyplacam 1, 2, 5PLN jesli tyle potrzebuje.
    > Wole jednak placic karta ;-)

    O widzisz, wyplacasz gotowke i z ta gotowka idziesz do sklepu. I wtedy mozesz
    sobie pozwolic na komfort "mam dupie wiedze o zasadach poslugiwania sie
    plastikiem" ;) Bo zasada jest taka, ze sklep musi od Ciebie przyjac gotowke.
    Reszta, w tym np karta to juz gra, w ktorej od graczy wymaga sie znajomosci
    zasad.

    j.

  • 40. Data: 2005-05-07 10:20:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > przeglad towaru i wybralem to co mnie interesuje (majac 4.8PLN na koncie
    > i perspektywe 2-3 obiadow za to moze to potrwac). Potem postalem w

    Nie tyle jestes zaskakiwany co dales sie zaskoczyc. Otoz poniewaz nie ma
    obowiazku przyjmowania platnosci karta ani nie ma urzedowych regulacji
    dotyczacych procedur takiej platnosci to w Twoim interesie jest upewnic
    sie, ze operacja platnicza plistikiem jest w twoim przypadku mozliwa.

    j.